0

تناقض‌ در ۱۸ هزار بخشنامه و ۱۲هزار نوع قانون

دسته بندی ها : قوانین و مقررات 30 مرداد 1394 مدیر سایبرلا 801 بازدید

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق تهران معتقد است قوانین متناقض و دست و پا گیر فضای کسب و کار باید هر چه زودتر برداشته شود که نمونه آن قانون بیمه و مالیات بر ارزش افزوده است.

بهبود فضای کسب و کار دغدغه‌ای است که طی دو سال گذشته مسئولان مدام درباره آن سخن گفته و حتی سعی در اجرایی کردن قوانین بهبود فضای کسب و کار دارند، اما ظاهراً رتبه 132 ایران در این زمینه قصد بهبود نداشته و اکنون پارلمان بخش خصوص اعلام کرده است که اگر وضعیت فضای کسب و کار بهبود نیابد،مانعی برای ورود سرمایه‌گذار خارجی در کشور ایجاد خواهد شد.

محمدرضا نجفی‌منش رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با فارس، به این نکته اشاره کرد که اصولاً قانون فضای کسب و کار برمبنای تولید قرار نگرفته و بیشتر بازدارنده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هزار و 700 نوع مجوز، 18 هزار بخشنامه و 12 هزار نوع قانون که هرکدام 20 ماده را شامل می‌شود در کشور داریم که بعضاً در خیلی از جاها با یکدیگر متناقض هستند و چیزی جز دست‌انداز بر سر راه تجارت و اقتصاد کشور نیستند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از تلاش پارلمان بخش خصوصی برای شناسایی قوانین مزاحم و دست و پا گیر بر سر راه فضای کسب و کار خبر داد و گفت: باید پرسید این چه مفهومی دارد که در قانون اجازه داده شده تا حداکثر 6 ماه بعد از ارجاع لیست بیمه‌شدگان به سازمان تأمین اجتماعی امکان بررسی و راستی‌آزمایی وجود دارد اما به یکباره مسئولان تصمیم می‌گیرند که 10 سال اخیر هر شرکتی را راستی‌آزمایی کنند نتیجه آن می‌شود که عدد و رقم‌های عجیب و غریب برآورد می‌شود و در نهایت یک واسطه یا کار چاق کن سعی می‌کند با طلب حق حساب به کار فیصله دهد.

مالیات بر ارزش افزوده از حالت تعهدی خارج شود

وی همچنین درباره مالیات بر ارزش افزوده که این روزها داستان خود را دارد، گفت: این نوع مالیات باید از مصرف‌کننده نهایی گرفته شود که این اتفاق نمی افتد و حتی تولیدکننده هم که اصل پول کالای فروخته‌شده را هنوز دریافت نکرده باید هر 3 ماه این مالیات را به روز کند،ما پیشنهاد داده‌ایم تا مالیات بر ارزش افزوده از حالت تعهدی به نقدی تبدیل شود و هرگاه مطالبات وصول شد مالیات نیز پرداخت شود.

محرومیت همه به خاطر یکی

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با طرح این مطلب که در قانون آمده که اگر فردی در چند شرکت عضو هیأت‌مدیره باشد و در یکی از این شرکت‌ها مشکلی ایجاد شود، موضوع گریبان بقیه شرکت‌ها را هم می‌گیرد که اصلاً قابل فهم نیست.

ورود دولت در قیمت گذاری کالا مانعی برای ورود سرمایه گذار خارجی

وی ورود دولت در بحث قیمت‌گذاری کالا را نیز از دیگر موانعی بر سر راه رقابت سرمایه‌گذار خارجی در بازار کشور برشمرد و افزود: رقابت در بازار و سلیقه مشتری باید قیمت را تعیین کند و قیمت‌گذاری دولت چیزی جز مانعی برای حضور خارجی‌ها در بازار کشور نیست.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!