0

ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمز ارز تا اطلاع ثانوی تمدید شد

دسته بندی ها : ارز دیجیتالی - کریپتوکارنسی 29 آذر 1400 کارشناس سایبرلا 344 بازدید
ماینر بیت کوین, استخراج رمز ارز

در حالی که استخراج کنندگان مجاز رمز ارز در ایران امیدوار بودند که بتوانند پس از ممنوعیت های استخراج تا پایان شهریور، در نیمه دوم سال به کار خود ادامه دهند، اما حالا خبر می‌رسد که محدودیت ها ادامه دارد و به علت مشکلات کمبود برق، استخراج کنندگان کماکان نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

خردادماه امسال بود که حسن روحانی، رئیس جمهور وقت، به‌دلیل کمبود انرژی و مدیریت قطعی های مکرر برق، فعالیت استخراج کنندگان رمزارز را تا پایان شهریور ماه ممنوع اعلام کرده بود. اما تداوم شرایط، تاریخ مذکور را برای استخراج کنندگان مجاز، تمدید کرد.

در همین راستا، سید مهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نامه‌ای به علی رسولیان، رئیس هیئت عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمز ارز را تا اطلاع ثانوی به دلیل مشکلات کمبود برق اعلام کرد. در این نامه همچنین تأکید شده است فعلاً فرایند مجوزدهی به افرادی که در آستانه دریافت مجوز استخراج رمزارز هستند متوقف می‌شود.

او همچنین در راستای حمایت از حقوق فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری های انجام شده خطاب به علی رسولیان نوشت: «فعالان این حوزه به علت شرایط غیرارادی دچار محدودیت شده‌اند، بنابراین لازم است تا زمان تعیین تکلیف فعالیت استخراج رمزارز، شرکت‌ شهرک های صنعتی استان ها در امهال، نحوه پرداخت اقساط و وصول چک های بهره برداران از اعمال شرایط سخت گیرانه خودداری کند.»

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!