0

اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای نقض حکم مدیرعامل دیوار تلاش می‌کند

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی - سایبرلا

اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در بیانیه ای به محکومیت مدیرعامل دیوار واکنش نشان داد و با اعلام حمایت خود از کسب و کارهای اینترنتی از تلاش برای نقض این حکم خبر داد.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در بیانیه‌ای، بدون اینکه نامی ار پلتفرم دیوار و مدیرعامل آن بیاورد، به صدور حکم محکومیت اشکان میرآرمندهی واکنش نشان داد و از این کسب‌وکار حمایت کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی تهران نیز ۷ آذرماه به صدور حکم زندان برای مدیرعامل پلتفرم دیوار اعتراض کرده و خواستار اجرا نشدن این حکم شده بود.

در بیانیه اتحادیه کسب و کارهای مجازی آمده است: «اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی ضمن ابراز تاسف از صدور حکم قطعی حبس برای یکی از مدیران کسب و کار های اینترنتی، حمایت خود را از این کسب‌وکار اعلام کرده و تلاش خود را در راستای نقض این حکم توسط بالاترین مراجع قضایی در کنار آن مجموعه انجام خواهد داد.»

روز گذشته، ششم آذرماه، پلتفرم دیوار با انتشار بیانیه‌ای خبر از محکومیت قطعی مدیرعامل دیوار داد. طبق حکم صادرشده از سوی قوه قضائیه، مدیرعامل این پلتفرم به دلیل «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» محکوم به سه ماه و یک روز حبس شده است. در حالی که کشور در دورانی به سر می‌برد که مهاجرت نخبگان یکی از مسائل مهم است و با در نظر گرفتن اینکه کشورهای همسایه در حال اعطای امتیازات ویژه به این افراد و کسب و کارهای آنلاین است ما در کشورمان علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری و تنها پس از چند روز از تاکید ایشان برای ارائه راه‌حل‌های فناورانه و خلق فناوری به عنوان یکی از تکالیف اصلی نخبگان، به یکباره با صدور چنین احکامی اقدام به قطع نهال نوپای کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور می‌کنیم و بذر یأس و ناامیدی را در میان کسب‌وکارها و جوانان این کشور می‌کاریم که سبب سرعت گرفتن و طوفان فرار مغزها و مهاجرت نخبگان خواهد شد و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت در کشور نخواهد ماند.»

همچنین در این بیانیه اشاره شده: «عدم اشراف دستگاه قضایی کشور بر نحوه فعالیت این کسب‌وکارها و به خصوص کسب‌وکارهای پلتفرمی یکی از دلایل اصلی صدور چنین احکامی که پیش از این نیز در فضای کسب‌وکارهای آنلاین ایران شاهد آن بوده‌ایم، است. در حال حاضر بخش اعظمی از کسب‌وکارهای اینترنتی این صنعت به صورت پلتفرمی عمل می‌کنند و اگر عدم اشراف دستگاه قضایی بخواهد این‌چنین باقی بماند، می‌تواند هشداری برای کل فعالان صنعت باشد که زین پس هر آنکه در کشور بخواهد کسب‌وکار پلتفرمی راه بیندازد باید نگران این دست از مجازات‌های ناشی از اعمال کاربران، ولو اینکه خارج از پلتفرم آنها رخ دهد باشد و این موضوع مسیر کارآفرینی را به شدت دشوار خواهد کرد.»

این اتحادیه در پایان بیانیه ابراز امیدواری کرده است که در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم: «اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی امیدوار است که با آگاهی‌بخشی به دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده حاکمیت از نحوه‌ فعالیت این کسب‌وکارها دیگر شاهد چنین اتفاقاتی برای هیچ یک از کارآفرینان و نخبگان این کشور نباشد تا بتوانیم بار دیگر در کنار یکدیگر به ساخت و توسعه اقتصادی این کشور بیندیشیم.»

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!