0

نیما قاضی: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی غیر قانونی است

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی - سایبرلا

رئیس انجمن تجارت الکترونیکی تهران با صدور بیانیه ای تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی را «دستوری غیر قانونی» و باعث «تضعیف کسب و کارهای دیجیتال کشور» خواند.

نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیکی تهران در ابتدای این بیانیه دستور تفکیک اتحادیه را غیرقانونی قلمداد کرده و مخالفت خود را با این تصمیم آن هم در آستانه انتخابات اعلام می‌کند: «با توجه به دستور صادره برای تفکیک اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در آستانه ی انتخابات این نهاد صنفی، انجمن تجارت الکترونیکی تهران مخالفت خود را با این تصمیم غیر قانونی اعلام می‌کند.»

قاضی معتقد است تفکیک اتحادیه  اثربخشی این نهاد را کاهش می‌دهد و با نگاهی بلندمدت، تضعیف کسب و کارهای دیجیتال کشور را به همراه خواهد داشت.

رئیس انجمن تجارت الکترونیکی تهران همچنین دستور تفکیک اتحادیه را، در تضاد با تشریفات و روال قانونی پیش بینی شده برای تشکیل یا تغییر انجمن های صنفی می‌داند و گفته است: «در این تصمیم تشریفات و روال قانونی پیش بینی شده برای تشکیل یا تغییر انجمن های صنفی به طور کلی نقض شده و با عنایت به نص صریح قانون که تصمیم گیری در این حوزه را منوط به پیشنهاد و درخواست اتاق اصناف دانسته، متاسفانه به طور غیر قانونی و با دستور مستقیم معاونت وزارت محترم صمت راهبری شده است.»

در پایان بیانیه نیز رئیس انجمن تجارت الکترونیکی تهران با اشاره به شرایط نا به سامان اقتصادی کشور این تصمیم را غیر تخصصی دانسته و افزوده است: «انجمن بر این باور است که در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، تضعیف نهادهای صنفی فعال که توانسته اند در بطن جامعه ی کسب و کارهای اینترنتی ایران، همراهی متخصصان را به دست آورند، بایسته و کارساز نیست.»

منبع: پیوست

مطالب مرتبط: اعضای ائتلاف تاد: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی تصمیمی خارج از مجرای قانونی است

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!