0

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا تغییر کرد

دسته بندی ها : مرکز مدیریت راهبردی افتا 5 بهمن 1399 کارشناس سایبرلا 672 بازدید
مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری

رئیس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتای ریاست جمهوری) تغییر کرد.

به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، در مراسمی با حضور اعضای کمیسیون عالی امنیت شورایعالی فضای مجازی، رئیس پلیس فتا و معاون سازمان پدافند غیرعامل، دکتر جاوید به عنوان رئیس جدید مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری معرفی و از خدمات رضا جواهری تقدیر شد.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی در این مراسم تودیع و معارفه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، نقش برجسته‌ای به مرکز مدیریت راهبردی افتا سپرده شده است و این مرکز باید براساس یک نگاه راهبردی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه برای حراست از امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، طبق نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی، وظایف دستگاه‌های مسئول مشخص شده است، افزود: در اجرای مصوبه تقسیم کار ملی و پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری با همکاری دستگاه‌های دخیل در مصوبه، موفقیت‌های چشمگیری صورت گرفته است و مقام معظم رهبری برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با قدردانی از همکاری صمیمانه پلیس فتا، پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین افتا با یکدیگر گفت: در هر نوع حمله سایبری باید همه ابعاد آن به طور دقیق بررسی شود و مرکز مدیریت راهبردی افتا در این زمینه ارشدیت دارد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه مسئولیت امنیت سایبری هر یک از دستگاه‌های زیرساختی با بالاترین مقام آن سازمان است، گفت: مرکز مدیریت راهبردی افتا باید از توانایی همه شرکت‌های مطرح در امنیت سایبری برخوردار باشد و امنیت سایبری حوزه‌های زیرساختی را به همراه دیگر سازمان‌های مسئول به صورت کلان و جامع، کنترل کند.

منبع: مهر

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!