0

ساترا: تعیین مهلت قانونی فقط برای یک رسانه بوده است

دسته بندی ها : صوت و تصویر فراگیر - VOD, مجوز ساترا 26 تیر 1401 کارشناس سایبرلا 262 بازدید
فیلیمو, پلتفرم آنلاین پخش فیلم, VOD - سایبرلا

معاون پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) گفت: هم اکنون اکثر رسانه های صوت‌ و تصویر فراگیر، ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند.

به نقل از روابط عمومی ساترا، دکتر محمد حسام‌پور، معاون پایش و نظارت ساترا در خصوص خبر مربوط به لغو مجوز رسانه های صوت و تصویر فراگیر اعلام کرد: ساترا به عنوان نهاد تنظیم گر و ناظر بر رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، در راستای صیانت از منفعت عمومی جامعه، رعایت قوانین و مقررات فرآیندهای مرتبط با تولید و انتشار محتوا را ملاک ارزیابی عملکرد رسانه‌ها و رتبه‌بندی آنها قرار می‌دهد و در این مسیر ضمن گفت‌وگو و تعامل با هنرمندان و مدیران رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، حامی و تسهیل‌گر تولید محتوای سالم متناسب با چارچوب‌های فرهنگی جامعه ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: هم‌اکنون رسانه‌های تولیدکننده محتوا، از فرآیندهای قانونی صدور مجوز تولید و انتشار مطلع هستند و بعضا اگر خطایی در انتشار محتوا بدون مجوزهای لازم پیش بیاید، همانند آنچه در سریال «کلیله و دمنه» اتفاق افتاد، ساترا ضمن گفت‌وگو و تعامل با مدیر رسانه و کارگردان، مسیر صدور مجوز مبتنی بر رعایت الزامات فرهنگی را فراهم می‌کند.

معاون پایش و نظارت ساترا خاطر نشان کرد: هم‌اکنون اکثر  رسانه‌های در حال فعالیت از جمله «فیلم نت» و «نماوا» ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند و بعضا لغزش‌های احتمالی ایشان از فرآیندهای قانونی تولید و انتشار، در تعامل رسانه‌ها با ساترا حل و فصل می‌شود.

حسام‌پور در پایان تاکید کرد: متاسفانه رسانه «فیلیمو» با انجام اقدامات قانون گریزانه، عدم تمکین به مقررات تولید و انتشار را سرلوحه کار خود قرار داده است و فرآیندهای قانونی را در انتشار محتوا نقض کرده است‌. این رسانه، علی‌رغم تذکرهای مکرر ساترا مبنی بر رعایت قانون، توجهی به این امر نکرده است و همان‌طور که رییس محترم ساترا در مصاحبه اعلام کرده‌اند، مهلتی به رسانه «فیلیمو» برای رعایت قانون و مقررات داده شده است که امیدواریم رسانه «فیلیمو» مسیر احترام به قانون را اجرا کند. در غیر این‌صورت در خصوص رسانه «فیلیمو» اقدام لازم قانونی انجام خواهد شد.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!