0

یک قاضی آمریکایی حکم توقف فعالیت TikTok را تعلیق کرد

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 12 آبان 1399 کارشناس سایبرلا 363 بازدید
قانون, دادگاه, دادسرا, حکم, حقوق

یک قاضی آمریکایی در پنسیلوانیا حکم وزارت بازرگانی این کشور مبنی بر عدم امکان فعالیت اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه TikTok از 12 نوامبر را متوقف کرد.

وندی بیتلستون، قاضی دادگاه منطقه ای در آمریکا، وزارت بازرگانی این کشور را از میزبانی دیتای TikTok در ایالات متحده، ارایه خدمات محتوایی و دیگر تراکنش های فنی منع کرد.

او درباره حکمی که صادر کرده، گفته است: این تصمیم می تواند منجر به بسته شدن این اپلیکیشن در آمریکا شود. پلتفرمی که برای بیان فعالیت های تقریبا 700 میلیون در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از 100 میلیون از کاربران TikTok نیز در آمریکا هستند و حداقل 50 میلیون نفر از کاربران آمریکایی از این اپ به صورت روزانه استفاده می کنند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در این باره توضیح داده که محدودیت های اعمالی به صورت قابل توجهی عملکرد و قابلیت های استفاده از این اپلیکیشن را در ایالات متحده کاهش خواهد داد و در نهایت ممکن است کاربری آن بلااستفاده شود.

در 27 سپتامبر نیز کارل نیکلاس، قاضی منطقه ای دیگری در واشینگتن حکم بدوی صادر کرد که براساس آن وزارت بازرگانی از صدور دستوری به اپ استور و پلی استور مبنی بر حذف اپلیکیشن TikTok از روی پلتفرم هایشان و عدم امکان دانلود آن توسط کاربران جدید منع شد.

نیکلاس قرار است چهارم نوامبر جلسه دادرسی دیگری به منظور بررسی بیشتر دستور وزارت بازرگانی برگزار کند که در این میان حکم جدیدی از سوی یک قاضی دیگر صادر شد.

حکم بیتلستون که به واسطه شکایت مطرح شده از سوی سه تولیدکننده محتوا روی این اپلیکیشن صادر شده است و همچنین اپ استورها را از حذف این اپ و عدم امکان دانلود آن در آمریکا منع کرده است.

مذاکرات برای نهایی کردن معامله اولیه از سوی والمارت و اوراکل برای خرید سهام در یک شرکت جدید به نام TikTok Global و برعهده گرفتن عملیات اجرایی این اپلیکیشن در آمریکا هنوز درحال انجام است.

دولت ترامپ، پیش از این TikTok را به جمع آوری اطلاعات و ارایه مشخصات 100 میلیون کاربر آمریکایی این اپلیکیشن در اختیار دولت چین به بهانه نگرانی های امنیت ملی متهم کرده بود.

منبع: ایستنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!