0

دامنه‌های اینترنتی ایرانی کمتر از سه ماه ۵ درصد رشد کرد

تعداد دامنه‌های رجیستر شده ایرانی به ۷۷۹۷۸۱ رسید و پسوند ایران در سومین جایگاه قرار گرفت.
تسنیم: در حال حاضر 788 هزار و 690 دامنه با هویت ایرانی در فضای مجازی به ثبت رسیده است که در مقایسه با تعداد دامین‌های رجیستر شده تا پایان سال‌های 94 و 93 به ترتیب رشدی 4.5 و 27.4 درصدی را نشان می‌دهد.
قدمت دات آی‌آر (.ir) موجب شده که این پسوند در صدر جدول دامنه‌های ایرانی قرار گیرد و 779 هزار و 781 دامنه به آن اختصاص یابد.
پسوند معروف و محبوب بعدی پایگاه‌های ایرانی Co.ir است که تا حال حاضر سه هزار و 760 ثبت اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
سومین رده از دامنه‌های پر تقاضا مربوط به عنوان “ایران” است که تاکنون 2245 تقاضا برای آن ثبت و فعال شده است.
سامانه ثبت دامنه‌های فارسی با پسوند “.ایران” مهر ماه سال گذشته توسط مرکز ثبت دامنه کشوری پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با حمایت مرکز ملی فضای مجازی آغاز به کار کرد.
بنابراین امکان ثبت پسوند اینترنتی سایت با نقطه ایران فراهم شد.
زیردامنه‌های ac.ir، id.ir، sch.ir، org.ir، gov.ir و net.ir نیز به ترتیب در رده‌های بعدی لیست ثبت دامنه‌های ایرانی قرار گرفته‌اند. هر کدام به ترتیب 1518، 410، 343، 312، 282 و 39 تقاضا به نام خود ثبت کرده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد که ایران از منظر رشد تعداد دامنه‌ها با میانگین رشد سالانه 45 درصد، در میان چهار کشور برتر جهان قرار دارد
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!