0

تصویبب آیین نامه‌ تسهیل تامین مالی دانش بنیان ها در هیئت وزیران

دسته بندی ها : دانش بنیان, هیات وزیران 28 آبان 1401 کارشناس سایبرلا 179 بازدید
ایده, نوآوری, خلاقیت, استارتاپ, کارآفرینی, دانش بنیان

مشاور وزیر اقتصاد در حوزه دانش بنیان ها گفت: توسعه دانش بنیان در گرو تامین مالی است و از این رو در وزارت اقتصاد آیین نامه ای را به تصویب هیئت وزیران رساندیم تا مسیر تامین مالی حوزه دانش بنیان ها تسهیل شود.

روح‌الله ابوجعفری در همایش ملی رونمایی از گزارش سالیانه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان، گذر از اقتصاد نفتی به دلیل چالش‌های آن در حوزه فروش به دلیل اعمال تحریم‌ها را از الزامات کشور دانست و اظهار کرد: در آینده پارادایم نفت جا‌به‌جا شده و دیگر این منبع به عنوان تامین انرژی مطرح نیست.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر در دنیای امروز رقابتی، چالش‌های جدی در فرایند تولید ایجاد شده که این امر مشکلاتی را برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده به گونه‌ای که هر روز شاهد افزایش نوآوری در فرایند تولید کالاها و محصولات هستیم.

مشاور وزیر اقتصاد در حوزه دانش بنیان‌ها، توسعه دانش بنیان را نیازمند تامین مالی عنوان کرد و یادآور شد: از این رو در این وزارتخانه آیین‌نامه‌ای را به تصویب هیئت وزیران رساندیم تا مسیر تامین مالی حوزه دانش‌بنیان‌ها تسهیل شود. تامین مالی این شرکت‌ها تنها منوط به نظام بانکی نمی‌شود بلکه شامل نهادهایی چون بازار سرمایه و سازمان‌های سرمایه گذاری خارجی نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایران از 15 سال قبل در زمینه تنوع‌بخشی به منابع تامین مالی اقدام شد و راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان و جایگزین شدن با نظام بانکی بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شد.

ابوجفعری، تاسیس صندوق های جسورانه و بورسی را از دیگر اقدامات برای تامین مالی حوزه دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بیمه دانش بنیان ها از دیگر چالش‌های اقتصاد دانش‌بنیان است که در این زمینه برنامه‌هایی یرای توسعه بیمه این حوزه در حال تدوین است.

وی ارائه خدمات تخصصی برای حوزه دانش‌بنیان را از دیگر چالش‌ها نام برد و گفت: برای این منظور شرکتی برای اعتبارسنجی راه‌اندازی شد و ارائه خدمات تخصصی اعتبارسنجی نهادهای مالی از ماموریت‌های آن است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از توسعه کشور را به دوش بگیرند، اظهار کرد: به منظور ترسیم درستی از وضعیت این شرکت‌ها، گزارش‌های واقع‌بینانه از وضعیت این شر‌‌کت‌ها در این شرکت اعتبارسنجی تهیه کردیم.

به گفته وی، این گزارش مبتنی بر داده‌های همه شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های پژوهش و فناوری،  بانک‌ها و کلیه نهادهای مالی در یک سال گذشته است.

منبع: سیتنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!