0

ضرغامی: شورای عالی فضای مجازی تصمیمی برای فیلتر اینستاگرام نداشته است

دسته بندی ها : فیلترینگ اینترنت و فیلترشکن 4 بهمن 1399 کارشناس سایبرلا 434 بازدید
اینستاگرام - جرایم اینستاگرامی - سایبرلا

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: این شورا هیچ تصمیمی برای فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام نگرفته است.

عزت الله ضرغامی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: خوب یا بد مردم با اینستاگرام زندگی می‌کنند. اگر نتوانستیم سرویس مشابه راه اندازی کنیم، با کاهش پهنای باند، مردم را ناراضی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین بازار خرید و فروش مجازی ایران در اینستاگرام است گفت: بگذارید مردم زندگی کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی در لایو اینستاگرام نیز گفت: رهبر انقلاب در جلسه‌ای فرمودند که هیچ چیز به اندازه فضای مجازی در تاریخ بشریت اهمیت نداشته است.

وی با بیان اینکه مخالف اینستاگرام هستم، افزود: اینستاگرام الان وجود دارد و هیچ تصمیمی برای فیلتر اینستاگرام در شورای عالی فضای مجازی صورت نگرفته است.

ضرغامی با انتقاد از برخی حواشی در خصوص فیلتر اینستاگرام، گفت: فیلترینگ نباید دو قطبی شود. باید سرویس داخلی قوی و ارزان راه اندازی کنیم و رقابت انجام شود؛ اگر مردم سرویس قوی داخلی ببیند به هیچ وجه به سمت اینستاگرام نمی‌روند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه مردم در اینستاگرام در حال زندگی هستند و کسب و کار مردم در اینستاگرام است، گفت: البته فسادهایی در این حوزه وجود دارد.

وی با انتقاد از ایجاد تلگرام طلایی که جلوی رشد پیام‌رسان‌های داخلی را گرفت، افزود: تا پیام رسان های داخلی داشتند به جایی می‌رسیدند، تلگرام طلایی را راه اندازی کردند. نتیجه این اقدام این شد که بلافاصله تلگرام طلایی ۲۵ میلیون عضو پیدا کرد و با وجودی که تلگرام طلایی ایرانی نبود اما مسئولین دولتی مدعی شدند که این نرم‌افزار داخلی است. تلگرام بعد از یکسال که متوجه شد پیام‌رسان‌های داخلی شکست خوردند، بلافاصله تلگرام طلایی را از روی گوشی‌های مردم حذف کرد.

منبع: مهر

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!