0

ترفند جدید ساکسز فکتوری در فریب مخاطبان

کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری

در طرح های پر ریسک سرمایه گذاری شرکتی با نام ساکسز فکتوری به چشم می خورد که  به دفعات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. این شرکت ادعا کرده که یک سیستم بازاریابی شبکه ای است که از اتحادیه اروپا مجوز فعالیت خود را دریافت کرده و در یک نوآوری منحصر به فرد ارز دیجیتالی با نام دگ کوین را ارائه کرده است.

افراد در این سیستم تنها از طریق معرف ها می توانند به عضویت سیستم درآیند و دو شیوه برای درآمدزایی آنها معرفی شده است. یکی از این روش‌ها خرید دگ کوین و کسب سود ماهیانه و دیگری دریافت پورسانت در ازاء دعوت از دیگران و جذب زیر‌مجموعه است. در واقع بر طبق ادعای شرکت ساکسز فکتوری یک شبکه سراسری خرید است که به فروش کالا و خدمات با استفاده از رمزارز خود با نام دگ کوین می پردازد و در کنار آن افراد 10 درصد از حجم فروش شخصی شان را به عنوان پورسانت دریافت می کنند و با تشکیل زنجیره انسانی تا 10 سطح قادر به دریافت پورسانت عضوگیری نیز خواهند بود.

اما در رابطه با رمزارز این شرکت می توان گفت معیارهای اعتبار مورد نیاز برای رمزارزها را نداشته و سپیدنامه معتبری هم برای آن ارائه نشده است.  این رمزارز در هیچ صرافی معتبری فهرست نشده و تنها صرافی که امکان خرید و فروش دگ‌کوین در آن وجود دارد صرافی SwipX می‌باشد که متعلق به بنیان‌گذار همین پروژه، نیلز گراسبرگ است. علاوه بر آن، در سایت coinmarketcap  نیز هیچ اطلاعاتی درباره این رمزارز یافت نمی‌شود که نشان از جعلی بودن رمزارز معرفی شده توسط شرکت است.

این شرکت فعالیت گسترده ای در جهت عضوگیری داشته و اخیراً نیز در یکی از همایش های سالیانه خود محصولی جدید با عنوان تکنولوژی عینک واقعیت مجازی با قابلیت های خرید، سفر و کسب و کار ارائه و اقدام به پیش فروش سهام آن برای کشورهای مختلف  نموده است. شرکت در حالی به تبلیغ این محصول پرداخته که تاکنون هیچ مدرک مستند علمی، خط تولید و تکنولوژی استفاده شده برای آن ارائه نکرده و به نظر می رسد این اقدام هم همانند ارائه رمز ارز جعلی، کلاهبرداری است.

مورد حائز اهمیت دیگر در رابطه با این شرکت معرفی ایران به عنوان بازار بزرگ جمعیتی و هدف گذاری جذب مخاطب از آن است. موضوعی که نگران کننده بوده و لزوم اطلاع رسانی عمومی را مطرح ساخته است. این شرکت علی رغم تمامی ادعاهای فریبنده خود طرحی پانزی هرمی است که هیچ محصول و یا فعالیت مولدی نداشته و همه موارد مطرح شده توسط آن تبلیغات به منظور ایجاد رغبت در سرمایه گذاران است.

تنها راه پایان بخشیدن به کلاهبرداری های جذب سرمایه، افزایش آگاهی و خودداری از سرمایه گذاری پیش از دریافت استعلام و اطمینان از اصالت شرکت های مدعی است. سرمایه خود را در دست این شیادان نسپارید.

منبع: ایران هشدار

نمونه شکواییه کلاهبرداری پانزی, بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!