0

مقابله با ترفندهای کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات حساب بانکی

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, سرقت داده و اطلاعات 3 خرداد 1401 کارشناس سایبرلا 305 بازدید
سرقت اطلاعات کارت بانکی, سرقت کارت اعتباری

مجرمان سایبری با ترفندهای گوناگونی چون خرید شارژ ارزان قیمت، برنده شدن در قرعه کشی، نصب نرم افزارهای موبایلی و … در پی دستیابی به اطلاعات حساب بانکی افراد هستند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران ، رعایت نکردن نکات ایمنی در بهره گیری کارت بانکی یا فضای مجازی از سوی برخی مشتریان موجب از دست رفتن اطلاعات شخصی آن ها و در نهایت سرقت اطلاعات حساب بانکی شان می شود.

پس به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود مانند شماره و رمز کارت را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید و کارت خود را به افراد دیگر نسپارید. همچنین از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابربانک خودداری کنید تا در صورت مفقودی یا ربوده شدن کارت با موجودی خالی آن مواجه نشوید.

یکی از شگردهای معمول کلاهبرداری برای سرقت اطلاعات کارت بانکی، بهره گیری از دستگاه های اسکیمر برای جعل کارت های بانکی است. کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی کارت با این دستگاه که همانند کارتخوان است، به سادگی امکان پذیر است بنابراین به هیچ عنوان کارت بانکی خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

یکی دیگر از شگردهای مجرمان سایبری برای سوء استفاده از حساب بانکی ، پیامک ها یا تماس هایی هستند که نوید برنده شدن در قرعه کشی را می‌دهند. چناچه کسانی با این عنوان از شما درخواست مراجعه به عابر بانک یا ارسال اطلاعات کارت بانکی کردند ، هرگز اعتماد نکنید.

و در آخر چنانچه به هر دلیلی به درگاه های پرداخت بانکی مراجعه کردید، حتماً به شاخص های ایمنی آن، همانند آدرس دارای پروتکل امنیتی https توجه و حتما از رمز یکبار مصرف استفاه کنید.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!