0

اپراتورها تخلفی در محاسبه ترافیک نیم بها نداشته اند

حقوق اینترنت, حقوق سایبر, سایبرلا

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام می‌کند که با بررسی‌هایی که تاکنون انجام داده‌اند تخلف اپراتورها برای محاسبه ترافیک داخلی (نیم‌بها) براساس تعرفه ترافیک بین المللی هنگام استفاده کاربران از سرویس‌های داخلی احصا نشده است. براساس توضیحات حسین فلاح جوشقانی، بالای ۹۹ درصد از ترافیک داخلی کشور بر اساس لیست آدرسی که خود صاحبان ترافیک در پورتال سازمان فناوری اطلاعات ثبت کرده‌اند، به اپراتورها برای نیم بها شدن اعلام شده و اپراتورها هم نرخ نیم بها را روی این سرویس‌ها اعمال می‌کنند. او تاکید می‌کند که آدرس کلیه سرویس‌هایی مانند VOD، پخش آنلاین و.. نیز در فهرستی که اعلام شده وجود دارد که تعرفه ترافیک آنها به صورت نیم‌بها  محاسبه می‌شود. فلاح در واکنش به نامه ساترا به وزارت ارتباطات در مورد تخلف اپراتورها در این زمینه نیز اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظیفه قانونی برای نظارت بر حوزه ارتباطات را برعهده دارد و در این خصوص وظایف خود را انجام می‌دهد.

در هفته‌های گذشته برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از محاسبه شدن ترافیک داخلی آنها با تعرفه ترافیک بین‌الملل هنگام استفاده از سرویس‌ها و پلتفرم‌های داخلی خبر دادند و اینکه اصولا خبری از ترافیک نیم‌بها هنگام استفاده از سرویس‌های داخلی نیست. به دنبال این اتفاق نیز ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) با بررسی این موضوع در نامه‌ای به وزارت ارتباطات از تخلف اپراتورها در این زمینه خبر داد و از این وزارتخانه درخواست برخورد با متخلفان در این زمینه شد.

حالا حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری می‌گوید طبق بررسی‌شان، فعلا به این نتیجه که اپراتورها در این زمینه تخلفی انجام داده‌اند، نرسیده‌اند، ولی موضوع همچنان در دست بررسی است و اگر تخلفی احصا شود حتما برخورد خواهد شد. او در این مورد گفت: «با قاطعیت می‌توانم بگویم که بالای ۹۹ درصد ترافیک داخلی احصا و به اپراتورها برای نیم بها شدن اعلام شده و اپراتورها نیز بر این اساس عمل می‌کنند. در فهرست اعلامی سرویس‌های  VOD، پخش آنلاین و سرویس‌هایی این چنینی نیز قرار دارد که ترافیکشان هم  نیم‌بها محاسبه می‌شود.»

فلاح در واکنش به بررسی ساترا و اثبات تخلف در این زمینه از سمت اپراتورها اعلام کرد: «ساترا اگر در این زمینه مصادیقی دارد باید به ما اعلام کند.» همچنین او در مورد راه‌اندازی سایت ثبت تخلف در مورد محاسبه ترافیک در سایت ساترا، اعلام کرد که تنها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اساس قانون وظیفه نظارت بر عملکرد اپراتورهای ارتباطی را دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز روز گذشته اعلام کرد که ساترا سازمان قانونی برای ورود به این گونه مسائل نیست.

رئیس رگولاتوری از کاربران خواست در صورت برخورد با سرویس‌های داخلی که هنگام استفاده از آنها ترافیکشان به جای داخلی، خارجی محاسبه می‌شود شکایتشان را از طریق سامانه ۱۹۵ ثبت و پیگیری کنند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!