0

با متخلفان انتخاباتی در فضای مجازی برخورد می شود

جرایم فضای مجازی, جرایم رایانه ای و اینترنتی, سایبرلا

رئیس پلیس فتا کردستان در آستانه نزدیکی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تبلیغات پیش از موعد، تخریب و تنش آفرینی انتخاباتی در فضای مجازی، برخلاف قانون و از مصادیق مجرمانه است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در خصوص برخورد با متخلفان انتخاباتی در فضای مجازی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و افزایش فعالیت کاندیداها و طرفداران آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نباید برخی تصور کنند که در فضای مجازی هر کاری در جهت تخریب افراد می‌توانند انجام دهند و پلیس فتا با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا کردستان با بیان اینکه از شبکه های مجازی می توان به جای تخریب افراد در جهت افزایش مشارکت مردمی و شور انتخاباتی استفاده کرد، افزود: گاهی در فضای مجازی مطالبی در خصوص تخریب افراد و شایعه پراکنی صورت می‌گیرد که در شان فرهنگی مردم  نیست و پلیس با رصد پیوسته فضای مجازی، با هر نوع تخلفی به شدت برخورد می‌کند تا زمینه فعالیت مجرمان از بین برود.

این مقام انتظامی ادامه داد: لزوم رعایت اخلاق و حفظ شأن و منزلت و آبروی افراد در هر مکانی به ویژه فضای مجازی بسیار مهم است که متأسفانه این موضوع در برخی تبلیغات انتخاباتی چندان مدنظر قرار نمی‌گیرد و متخلفان به راحتی مطالب کذب را منتشر می‌کنند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!