0

صادرات اچ پی به ایران زیرپوست تحریم ها

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 1096 بازدید

این روزها سوء استفاده از قدرت توسط یکی از نامزدهای جمهوری خواه کنونی انتخابات امریکا در زمان ریاستش بر کمپانی HP سوژه رسانه ها شده است.

به گزارش جام نیوز، پایگاه آمریکایی وکس (vox) در گزارشی به دوره ریاست کارلی فیروین، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، بر کمپانی تجهیزات کامپیوتری اچ پی (HP) و چگونگی صادرات این شرکت آن هم در زمان تحریم های اقتصادی به ایران پرداخت.

کارلی فیورینا از جمهوری خواهانی است که به شدت طرفدار حفظ و حتی افزایش تحریم های (به قول خودش) فلج کننده بر جمهوری اسلامی ایران و بعد از توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی، اوباما را مورد انتقادات شدیدالحن خود قرار داد و گفت که اگر خودش بود هرگز چنین قراردادی با ایرانی ها نمی بست.

فیورینا از سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ مدیریت کل شرکت اچ پی را برعهده داشته که اتفاقا در همان سال ها، بیشترین میزان صادرات پرینتر و تجهیزات کامپیوتری به ایران انجام شد. ممنوعیت شرکت های امریکایی برای صادرات هرگونه محصول به ایران از سال ۱۹۹۵ کلید خورد و در عین ناتوانی از ورود تولیدات به ایران اما باعث افزایش قیمت کاذب در بخش کالا و فناوری ایران شد.

به گزارش وکس، کمپانی اچ پی صادرات محصولات خود به ایران را از طریق دو واسطه انجام می داده است؛ یک شرکت اروپایی هلندی و دیگری توزیع کننده اماراتی ردینگتون گالف در شهر دوبی. رسانه های مختلف این اقدام اچ پی را نقض آشکار قانون تحریم های امریکا می داند.
شرکت توزیع کننده ردینگتون گالف چنان در کار خود موفق بود که با فروش چندین میلیون دلاری پرینتر و تجهیزات رایانه ای به ایران، اچ پی را به برند شماره یک تبدیل کند که ۴۱ درصد از بازار ایران را در اختیار دارد. اچ پی مدعی است که ۱۲۰ میلیون دلار از محصولات خود را از طریق زیرمجموعه هلندی خود به ردینگتون گالف فروخته و آنها نیز این کالاها را در ایران توزیع کردند.

فیورینا در ابتدا با اظهار بی اطلاعی از نحوه فروش به ایران، سعی در تبرئه کردن خود داشت اما مدتی بعد بخشی از مسئولیت آن را بر عهده گرفت. وی مدعی شد که پرینتر ها جزو موارد تحریمی نبوده اند! دیگر مسئولان کمپانی نیز با بیان اینکه صادرات از طریق شرکت های واسطه و زیرمجموعه ای انجام شده اند، آن را خلاف قانونی نمی دانند.

وکس، راه استفاده از شرکت های واسطه برای صادرات به ایران را یک حفره قانونی در رژیم تحریم ها علیه ایران عنوان می کند. همچنین از مواضع فیورینا علیه ایران و توافق هسته ای بشدت انتقاد کرده و او را نامزد با صلاحیتی برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا نمی داند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!