0

ورود وزارت کشور به تامین امنیت و پاسخگویی شرکت های تاکسی اینترنتی

دسته بندی ها : کسب و کارهای اینترنتی 21 بهمن 1399 کارشناس سایبرلا 463 بازدید
تاکسی آنلاین - اینترنتی - سایبرلا

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از مداخله وزارت کشور و برگزاری جلسه ای با شرکت های تاکسی اینترنتی در جهت نظارت برای تامین امنیت و پاسخگویی این شرکتها در حوزه امنیتی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز سه شنبه خود در پاسخ به سوال در خصوص امنیت تاکسی های اینترنتی و نظارت بر آنها گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر امروز را با گذشته در حوزه مسافرکش های شخصی تطبیق دهیم مشاهده می کنیم که در گذشته از نظر امنیتی  مشکلات بسیاری وجود داشت. به شکلی که اگر فردی در کنار خیابان برای جابجایی” مسافرکش شخصی” مقابل او می ایستاد شاید اتفاقات ناگواری را در گذشته شاهد بودیم اما  با ورود تاکسی های اینترنتی و ساماندهی افرادی که به عنوان مسافرکشهای شخصی فعالیت می کنند، وضعیت بسیار بهتری رقم خورده است و امروز بسیاری از اتفاقات گذشته جلویش گرفته شده است.

وی افزود: بنده هم کلیپی که ظرف روزهای گذشته در فضای مجازی در خصوص سرقت بار و همچنین پلاک سرقتی خودروی یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی منتشر و اعلام شده کسی پاسخگو نیست، دیده ام. در همین راستا موضوع را به واحد رصد خود اعلام کردیم تا جلسه ویژه ای در حوزه بررسی اعتبارسنجی افرادی که می خواهند در این شرکتها فعالیت کنند برگزار شود. بی تردید با گسترش بی رویه این حوزه مخالف هستیم و باید سامانه این شرکتها به پلیس برای تشخیص اصالت خودرو و صلاحیت فردی متصل شود تا این موارد به صورت دقیق بررسی شود. همچنین مسئولیت مدیرعامل و افرادی که در این حوزه فعالیت می کند باید مشخص و ما در این حوزه تصمیم گیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی تا پیش از پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!