0

بیانیه ۱۶۰ نماینده مجلس در رابطه با صدور مجوزهای کسب و کار

مجوزهای کسب و کار, مجوز فعالیت

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۰ نماینده مجلس به رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در رابطه با صدور مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی را قرائت کرد.

روح اله متفکر آزاد در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در خصوص برخورد با دستگاه‌هایی که صدور مجوزهایشان به صورت الکترونیکی نیست را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در آستانه گام دوم انقلاب که در آن جوانان و نخبگان باید وارد عرصه‌های کارآفرینی و نوآفرینی شوند، مجوزهای کسب و کار همچنان در فرآیندهای بسیار طولانی با شرایطی دشوار و مبهم صادر می‌شوند تا حدی که کارآفرینان ایرانی را به مهاجرت و فرار به دیگر کشورها تشویق می‌کنند.

دشواری صدور مجوزهای کسب و کار یکی از مهمترین مصادیق تحریم داخلی است که رشد نزدیک به صفر سرمایه گذاری، بیکاری گسترده، ایجاد افسردگی و یاس، تاخیر در ازدواج جوانان، ایجاد فساد و امضاهای طلایی از جمله پیامدهای آن است.

مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل قدیمی و بزرگ در بهمن ماه سال گذشته با تصویب قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد شرایط صدور مجوزهایشان را کاملا شفاف و سهل کنند و طی یک سال پس از ابلاغ این قانون، همه مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیک و غیر حضوری حتی المقدور به صورت اعلانی، آنی و ثبت محور صادر شوند.

با نزدیک شدن به سالگرد ابلاغ این قانون انقلابی و بسیار مهم در ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور محترم می‌خواهیم همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای دقیق و کامل این قانون کند و این بار اجازه ندهند هیچ دستگاهی بعد از مهلت قانونی فوق مجوزهای کسب و کار را به صورت کاغذی یا حضوری صادر کند و متقاضیان سرمایه گذاری و تولید را گرفتار کاغذبازی،  امضاهای طلایی رایج و دریافت استعلام‌های بی انتها کنند.

از آنجا که تعلل دستگاه‌های اجرایی در اجرای احکام قانون انقلابی فوق الذکر در همان قانون جرم انگاری شده است، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس معزز قوه قضائیه می‌خواهیم دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور را موظف کنند روسای دستگاه‌هایی که بعد از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ مجوزهایشان الکترونیک و از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور  صادر نمی‌شود، بدون هیچ ملاحظه‌ای احضار و علیه‌شان اعلام جرم کنند.

مجلس شورای اسلامی به کارآفرینان کشور اطمینان می‌دهد به طور عملی و موثر از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت می‌کند و مانع زدایی از سایر ابعاد تولید و سرمایه‌گذاری را بعد از حل مشکل مجوزهای کسب و کار نیز قویا ادامه خواهد داد.»

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!