0

برگزاری 6 دوره مانور عملیاتی سایبری

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 آبان 1394 مدیر سایبرلا 1139 بازدید
رئیس پلیس فتا کشور از برگزاری 6 دوره مانور عملیاتی سایبری در پلیس فتا سراسر کشور که به صورت تخصصی برگزار شد ، خبر داد و در ادامه به دستاوردهای این پلیس شامل ارتقاء امنیت و احساس امنیت در فضای مجازی، دشوار نمودن نحوه ارتکاب جرم ، افزایش قدرت کشف به وقوع  و اسناد پذیری ادله دیجیتال اشاره کرد .

 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا کشور  ضمن حضور در دومین دوره کوثر 1394 ویژه مدیران میانی پلیس فتا استان ها، با اشاره به تدوین سند راهبردی دوم این پلیس، اظهار داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در سال 89 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و بعد از یک سال موفق شد در 34 استان و بعد از دو سال در بیش از 76 شهرستان  با بیش از 200 هزار نفر جمعیت، مستقر شود.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی 11 آزمایشگاه ادله دیجیتال در حوزه فارنزیک، شبکه و کامپیوتر، بیان کرد: این آزمایشگاه ها به علت برخورداری از تجهیزات فنی از نادرترین آزمایشگاه ها در کشور است .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در فتا نیروهای علمی و متخصص مشغول به کار می باشند، گفت : بیش از 82 درصد کارکنان پلیس سایبری کشور ، کارشناس و مهندس فنی هستند .
سردار هادیانفر ضمن بیان اینکه  پلیس فتا پنج دوره از ایجاد تا تکامل طی کرده است  و در حال حاضر در دوران تکامل خودش به دنبال ایجاد مشارکت بیش تر مردم در تامین امنیت فضای مجازی می باشد ، بر رعایت حقوق شهروندی و استفاده بیش تر از توان همیاران این پلیس تاکید کرد .

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه روابط مطلوبی در راستای راهبردهای بین المللی کشور برای پی جویی جرایم سایبر فراملی با پلیس سایبر کشورهای دنیا برقرار شده است ، تصریح کرد : در حوزه تشخیص و پیشگیری ، مبارزه با جرایم سایبری ، استناد پذیری ادله ؛ در غالب ایجاد و توسعه روابط دیپلماسی سایبری اقدامات عملیاتی مثمر ثمری صورت گرفته است و به دلیل رشد قارچ گونه جرایم و فناوری های نوین در فضای سایبر ،همه کشورها نیازمند توسعه این روابط هستند .
سردار هادیانفر ضمن تاکید بر حوزه دیپلماسی سایبری ، به نشست 2015 با عنوان “جرایم در دنیای به هم پیوسته ” با حضور 46 کشور جهان در ایران اشاره کرد و بیان داشت : در عملیات « پانجیا 8» در خصوص برخورد با سایت ها و کسانی که داروهای غیر مجاز عرضه می کنند جمهوری اسلامی ایران جایگاه دوم را از حیث توانمندی عملیاتی ، کشفیات و دستگیری در بین کشورهای جهان بدست آورده و از طریق مرکز مقابله با جرایم سایبری سازمان اینترپل مورد تقدیر قرار گرفته است .

رئیس پلیس فتا ناجا در ادامه با اشاره به اینکه وجود آموزش برای انطباق سازمان با محیط بیرونی بسیار مهم است بر سرمایه گذاری پلیس فتا در رشد و ارتقاء آموزش کارکنان خود تاکید کرد و گفت : در این خصوص 89 دوره شامل 49 دوره تخصصی ، 26 کارگاه آموزشی و 24 کارگاه اشتراک دانش جهت کارکنان پلیس فتا برگزار گردیده و 7 مرحله آزمون نیز در خصوص چالش های سایبری بین پرسنل به عمل آمده است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر چالش های اصلی در رد یابی و پی جویی جرایم سایبری در دنیا از برگزاری  6 دوره مانور عملیاتی سایبری در پلیس فتا سراسر کشور که به صورت تخصصی برگزار شده  است ، خبر داد و در ادامه به دستاوردهای پلیس سایبری کشور شامل ارتقاء امنیت و احساس امنیت در فضای مجازی  ، دشوار نمودن نحوه ارتکاب جرم ، افزایش قدرت کشف به وقوع  و اسناد پذیری ادله دیجیتال اشاره کرد .

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ضمن بیان اینکه  امنیت فرایندی است که همه مردم ، دستگاه ها و نهادها در آن نقش جدی ایفا می کنند ، در خاتمه اظهار امیدواری کرد : تمام افراد جامعه باید در تامین امنیت همراه با پلیس مشارکت نمایند تا با ایجاد پلیس جامعه محور شاهد وقوع کمترین جرایم و آسیب های اجتماعی در کشور باشیم .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!