0

اما و اگرهای برگزاری آزمون کارشناسان رسمی / آزمون به تعویق افتاد

دسته بندی ها : کارشناس رسمی دادگستری, وکیل دادگستری 16 آبان 1398 مدیر سایبرلا 848 بازدید

آزمون امسال کارشناسان رسمی دادگستری که قرار بود ۲۹ آذر برگزار شود با اما و اگرهایی همراه شده است.

امسال زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به طرز عجیبی از سوی سازمان سنجش با آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه هم زمان شد.

ابتدا گفته شد این آزمون، ۲۴ آبان برگزار می شود اما چندی بعد زمان برگزاری تغییر کرد و اعلام شد ۲۹ آذر یعنی هم‌زمان با آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار می شود.

از سوی دیگر، سازمان سنجش برای رفع نگرانی داوطلبان اعلام کرد که هر دو آزمون در تاریخ مقرر اما در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود اما این موضوع از دغدغه شرکت کنندگان نه تنها چیزی کم نکرد بلکه برگزاری، آن هم در یک روز، بر نگرانی داوطلبان افزود.مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه, سایبرلا

این در حالی است که هزینه ثبت‌نام آزمون امسال کارشناسان رسمی دادگستری، ۳۰۰ هزار تومان بوده و وجه پرداختی نیز غیرقابل استرداد است و همین موضوع دلیل دیگری برای نگران شدن داوطلبان شده است.

البته رئیس سازمان سنجش سریعا اعلام کرد که جای نگرانی برای داوطلبان نیست چرا که با هماهنگی سازمان سنجش، شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه مشکل تعداد محدودی از داوطلبان که همزمان در هر دو آزمون شرکت کرده‌اند با تغییر زمان آزمون از صبح به بعد از ظهر برطرف می‌شود و شائبه وجود زد و بند در این خصوص صحت ندارد.

سرانجام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به نگرانی داوطلبان اعلام کرد که آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۲۹ آذر برگزار نخواهد شد بلکه برگزاری این آزمون به ۶ دی ماه موکول شده است.

آزمون کارشناس رسمی دادگستری چه زمانی بر گزار می شود؟

کانون کارشناسان رسمی دادگستری, سایبرلادر اطلاعیه این شورا تاکید شده است: «پیرو اطلاعیه مورخ ۹۸.۸.۴ بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ می‌رساند، نظر به اینکه براساس اطلاعیه منتشر شده، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در تاریخ ۹۸.۰۹.۲۹ اقدام به برگزاری آزمون اخذ پروانه وکالت خواهد نمود. لذا به منظور آرامش وآسایش آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در آزمون اخذ پروانه وکالت مرکز مذکور نیز ثبت‌نام نموده‌اند تاریخ برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در کلیه مراکز استانهای کشور بطور همزمان ۶دی ماه برگزار خواهد شد

همچنین اعلام شد زمان توزیع کارت ورودبه جلسه و جزئیات برگزاری آزمون،  ۲ دی ماه  منتشر می شود و سوالات آزمون  از دروس علمی تخصصی ودانشگاهی رشته مربوطه ونکات کاربردی درآن رشته است.

منبع: فارس

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال 1398 

* کارشناس رسمی دادگستری کیست و چه می کند؟

* تامین دلیل چیست و چگونه انجام می شود؟

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!