0

بررسی فنی جعلی بودن کینگ مانی

دسته بندی ها : شرکت هرمی - بازاریابی شبکه ای 24 آبان 1400 کارشناس سایبرلا 698 بازدید
کلاهبرداری بازاریابی شبکه ای

کینگ مانی منشوری از ادعاهای کذب، گاف های نرم افزاری و باگ‌ های فنی است که با ادعای ارز دیجیتال اموال مردم را تصاحب کرده است. در حالی که هیچ گونه پشتوانه بلاکچین در این پروژه وجود ندارد.

با رونق گرفتن بازار رمزارزها، هر روز نام توکن و کوین جدیدی بر سر زبان ها می افتد که بسیاری از آن ها پس از مدت کوتاهی بدون پشتوانه یا جعلی از آب در می آیند. حدود دو سال از معرفی کینگ مانی (kingmoney) توسط یک شرکت‌ بازاریابی شبکه‌ای و پرداخت پورسانت به اعضای شبکه می گذرد و حالا دیگر کمتر کسی در حوزه‌ بازاریابی شبکه ای هست که ماجرای آن را نداند.

به دلیل ابهامات و سوالات زیاد مخاطبین در مورد جعلی بودن یا نبودن کینگ مانی و آینده آن، گزارش پیش رو به بررسی نقاط مبهم و غیرشفاف مرتبط با رمز ارز کینگ مانی پرداخته است.

به طور خلاصه می‌توان گفت کینگ مانی منشوری از ادعاهای کذب، گاف‌های نرم افزاری و باگ‌‌های فنی است که با ادعای ارز دیجیتال اموال مردم را تصاحب کرده است. در حالی که هیچ گونه پشتوانه بلاکچین در این پروژه وجود ندارد.

نکته: در دو سال گذشته هر بار پس از نقد باگ ها و ایرادات فنی کینگ مانی توسط گروه‌ها و سایت‌های مختلف، گردانندگان کینگ مانی اقدام به تغییر ظواهر و مخفی کردن این اشکالات از دید عموم کرده‌اند تا به اصطلاح آبجکشن‌های مجموعه بازاریابی شبکه‌ای را رفع کنند. قابل توجه این که تاریخچه و آرشیو کلیه باگ های فنی کینگ مانی در اختیار ایران هشدار محفوظ است.

سپید‌نامه کینگ مانی

سپیدنامه یا whitepaper درحوزه رمزارزها به سندی گفته می‌شود که شرح کاملی از جزییات فنی، اهداف تجاری و سایر موارد مرتبط با راه‌اندازی و مبادله یک رمزارز را در بر می‌گیرد و به منظور شفاف سازی در مورد فعالیت‌های تیم‌های توسعه‌دهنده یک رمزارز و آگاهی بخشی به کاربران آن رمزارز منتشر می‌شود. سپیدنامه‌ها چنان‌که اشاره شده در برگیرنده تمام جزییات فنی فعالیت یک رمزارز از جمله الگورتیم رمزنگاری مورد استفاده، سازوکار تایید و پردازش تراکنش‌ها و الگوریتم تفاهم مورد استفاده است.

در قدم اول برای بررسی دقیق‌تر کینگ مانی، نسخه اول سپید‌نامه آن که از ابتدای پروژه تا تابستان 1400 در وب‌سایت آن بارگذاری شده بود و در دسترس عموم قرار داشت را به دقت مطالعه می کنیم. در بررسی این سپیدنامه نکات جالبی جلب توجه می‌کند؛ (سپیدنامه اول پس آشکار شدن باگ ها و اشتباهات فراوان آن، کنار گذاشته شد و نسخه دیگری به جای آن نوشته شد.)

فارسی زبان بودن نویسنده

در متن سپیدنامه که به زبان انگلیسی نگارش شده است اشتباهات گرامری و املایی متعددی وجود دارد که نشان از عدم تسط نگارنده به زبان انگلیسی داشته و فرضیه فارسی زبان بودن نگارنده را تایید می‌کند. (احتمالا حدث بزنید چه کسی است.)

ادعاهای متناقض

فراوانی ادعاهای متناقض، فاقد دلایل فنی و در بیشتر موارد از نظر فنی نادرست که در بخش‌های مختلفی از متن موجود به چشم می خورند. بسیاری از این ادعاهای متناقض توسط کارشناسان مستقل در رسانه‌های مجازی تبیین شده است. به عنوان نمونه برخی از گاف‌های کینگ مانی را مرور می کنیم.

ماینر بیت کوین, استخراج رمز ارزاستخراج کینگ مانی از گوشی!

در متن سپیدنامه کینگ مانی ادعا شده است این رمزارز قابل استخراج است. در بررسی های بیشتر نرم افزاری معرفی شده که از طریق گوشی تلفن همراه کینگ مانی استخراج می شود. موضوعی عجیب و خنده دار که نشان از دروغ بودن ادعاهای مطرح شده دارد.

کینگ مانی مثل بیت کوین!

در بخشی از وب‌سایت کینگ مانی ادعا شده است که این رمزارز مشابه بیت‌کوین است اما در بررسی فنی هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع یافت نشد و صرفا ادعایی بدون پشتوانه علمی برای توجیه مخاطب است.

کینگ مانی روی اتریوم!

در بخشی دیگری از سایت کینگ مانی ادعا شده است که این رمزارز به زودی بر روی زنجیره اتریوم راه‌اندازی خواهد شد که علاوه بر اینکه برای اثبات آن مدارکی ارائه نداده، تناقض آشکار با موارد قبلی (قابلیت استخراج و شباهت با بیت کوین) دارد.

شاهکار کینگ مانی؛ رمز ارز بدون بلاکچین!

در پروژه‌های بلاکچین و رمز ارز سازوکار فنی و رمزنگاری پروژه در صورت اجرای صحیح در عمل غیرقابل دستکاری هستند و از طرفی در این نوع پروژها برای جلب اعتماد کاربران و همچنین فراهم کردن امکان بررسی پروژه‌ توسط متخصصین حوزه رمزارزها و زنجیره‌بلوکی کلیه پروژه‌های معتبر اقدام به انتشار گسترده کدهای پروژه‌های رمزارزی می‌نمایند.

گردانندگان کینگ مانی اساساً تا کنون از انتشار هر نوع نمونه‌ای از کد‌های پروژه خودداری کرده اند. امری که در حوزه رمز ارزها به هیچ وجه در هیچ پروژه ای قابل قبول نیست و این اولین نشانه کلاهبرداری بودن پروژه کینگ‌مانی است.

خوب است بدانید شواهد مستندات متقن و غیرقابل انکاری وجود دارد که ثابت می‌کند کینگ مانی فروخته شده به مردم اساساً بر بستر بلاکچین نبوده است. به بیان دیگر، آن چیزی که با نام کینگ مانی در کیف پول کاربران مشاهده می‌شده یا هم اکنون وجود دارد، رمز ارز به معنای واقعی نیست و تنها نمایشی از ارز دیجیتال به صورت اعداد و کدهای مختلف به کاربران ارائه شده است.

دستکاری در کیف پول کاربران

در یک پروژه رمزارزی معتبر و موفق امکان هر نوع تغییری در زنجیره‌بلوکی رمزارز بدون رضایت کاربران وجود ندارد و برای مثال کاربر یک کیف‌پول رمزارزی تا زمانی که اقدامی برای ارسال رمزارز از کیف‌پول خود انجام ندهد رمزارزی از کیف‌پول وی جابه‌جا نخواهد شد. با بررسی کدهای یک پروژه به‌خوبی می‌توان ضمن صحت‌سنجی ادعاهای توسعه‌دهندگان از عدم وجود هر نوع کد یا برنامه مخرب برای سرقت یا تغییر موجودی رمزارز کاربران اطمینان حاصل کرد.

با توجه به اینکه کدهای زنجیره‌بلوکی کینگ مانی منتشر نشده است، هرگونه دستکاری و تقلب در آن به آسانی امکان وقوع دارد. موضوعی که کاربران صرافی یوتی بایت مدت‌هاست با آن درگیر هستند.

کینگ مانی و بازاریابی شبکه ای

سایت و وایت پیپر کینگ مانی از ابتدا تا انتها تاکید فراوانی به ارتباط بین کینگ مانی با بازاریابی شبکه‌ای داشته است. براساس ادعای مطرح شده در مستندات فنی منتشر شده توسط گردانندگان مجموعه کینگ مانی، کینگ‌مانی با هدف تسهیل نقل و انتقالات پولی و همچنین انجام تراکنش های مرتبط با بازاریابی شبکه ای توسعه داده شده است. وب سایت رسمی کینگ مانی  خود را یک نوآوری نمونه شکواییه کلاهبرداری بازاریابی شبکه ای, پانزی, شرکت های هرمیدر شیوه های انتقال ارزش در جریان فعالیت های مرتبط با بازاریابی شبکه ای به عنوان جایگزینی برای پول محصولات یا کمیسیون فعالیت انجام شده در شبکه معرفی می کند. موضوعی که بعد از حاشیه‌های به وجود آمده برای شرکت بازاریابی شبکه‌ای تا حد ممکن از سوی گردانندگان کینگ مانی تصحیح شد.

نتیجه

با بررسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان مستقل تا کنون مدرکی که نشان دهنده وجود رمزارز و زنجیره بلوکی مطابق با ادعاهای مطرح شده در وب‌سایت کینگ‌مانی باشد به دست نیامده و این چنین رمزارزی وجود خارجی ندارد و وب‌سایت و کیف‌پول مرتبط با آن پوششی برای کلاهبرداری هستند.

منبع: ایران هشدار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!