0

برداشت غیر مجاز در پی سپردن کارت بانکی به دیگران

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فروشنده مغازه که با سوء‌استفاده از اعتماد مشتری اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب مشتری کرده بود توسط پلیس فتا خوزستان دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از مراجعه شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا و بیان اینکه فرد یا افرادی ناشناس اقدام به برداشت اینترنتی به مبلغ 6 میلیون ریال از حساب وی نموده‌اند مراتب در دستور کار  قرارگرفت.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا بر روی پرینت حساب شاکیه مشخص گردید فرد مظنون پس از برداشت از حساب اقدام به خرید از درگاه موبایل بانک کرده که با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم شناسایی و با اخذ مجوز قضایی دستگیر که پس از بازجویی‌های کارشناسانه لب به اعتراف گشوده و بیان کرد همسر شاکی جهت تصویه حساب بدهکاری خود به مغازه کارت بانکی شاکی را نزد من گذاشت که در فرصتی مناسب اقدام به فعال نمودن رمز دوم و یادداشت اطلاعات کارت نمودم و از آن سو استفاده کرده و اقدام به خرید شارژ کردم.

سرهنگ ‌حسنوند‌ ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی بیان‌کرد: متاسفانه هنوز برخی افراد در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت‌های بانکی دقت لازم را ندارند و این امر باعث می‌شود به راحتی در دام مجرمان سایبری بیفتند.

وی با بیان اینکه در فروشگاه‌ها و هنگام خرید از پایانه فروش، خودتان رمز را وارد دستگاه کنید و از اعلام آن به فروشنده خودداری نمایید، گفت: در صورتی که در فروشگاهی مجبور به اعلام رمزتان شدید، حتی المقدور به سرعت نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه از سپردن کارت خود به دیگران خودداری نمایید، افزود: کارت شما محرمانه است. از سپردن و ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری نمایید، در صورت لزوم، بلافاصله نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: در صورت بروز اشکال در عملیات بانکی، از توسل به افراد غریبه جداً خودداری نمایند و به محض اطلاع از به سرقت رفتن کارت خود و یا مفقود شدن آن نسبت به مسدود کردن آن اقدام کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!