0

برداشت غیر مجاز در پی اعتماد بی جا به یک دوست

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 آذر 1396 مدیر سایبرلا 456 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در کردستان خبر داد و گفت: علی رغم توصیه‌های مکرر پلیس فتا مبنی بر عدم در دسترس قرار دادن اطلاعات محرمانه شخصی از قبیل اطلاعات بانکی‌، متاسفانه شاهد این هستیم که افرادی با اعتماد بی جا به دوستان و اشنایان، متحمل ضرر و خساراتی می‌شوند که گاهی اوقات قابل جبران نیست.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاکری اظهار کرد: در پی دریافت شکوائیه مبنی بر برداشت اینترنتی به مبلغ معلوم از حساب احدی از شهروندان، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی و اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی گردید و با اخذ دستور قضایی متهم از سوی پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ شاکری  ادامه داد: پیرامون موضوع پرونده از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بودند اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف شد که شاکی هم خدمتی دوران سربازی بنده بوده و یک بار خودش اطلاعات کارتش را وارد موبایلم کرد تا شارژ بخرد و بنده رمز دومش را برداشتم و به انگیزه کسب منافع مالی اقدام به برداشت از حسابش نمودم. در نهایت با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی پرونده تکمیلاً در معیت طرفین به دادسرا ارسال و برای متهم به اتهام برداشت غیر مجاز و تحصیل مال از طریق نامشرع قرار مناسب صادر گردید.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بیشتر برداشت‌های غیر مجاز در پی اعتماد به دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد، گفت: اعتماد به دوستان و آشنایان و در اختیار گذاشتن کارت بانکی و اطلاعات آن باعث می‌شود تا شاهد برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی خود باشید.

رئیس پلیس فتای استان کردستان ادامه داد: به هیچ عنوان کارت بانکی و اطلاعات آن را در اختیار کسی قرار ندهید و در صورت اجبار، حتما در اسرع وقت نسبت به تعویض اول و دوم خود اقدام نمائید.

سرهنگ شاکری گفت: همچنین در هنگام خرید، حتما عملیات بانکی را خود انجام دهید و به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان نگذارید و رمز خود را برای آنها بازگو نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!