0

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در پی اعتماد به نزدیکان

رئیس پلیس فتای استان یزد علت بسیاری از سرقت‌های سایبری را اعتماد به اطرافیان خواند و گفت: در یکی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای استان یزد شاهد هستیم که یک فرزند در پی اعتماد والدین خود مبلغ 120 میلیون از حساب بانکی مادر بدون اجازه برداشت می‌کند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد ‌مرتضی ابوطالبی‌ اظهار کرد: در پی شکایت خانم مسنی مبنی بر برداشت مبالغی از حساب کارت عابربانکش، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه‌داد: کاراگاهان پلیس فتا با انجام کار اطلاعاتی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی، وی را برای انجام بازجویی به پلیس فتا احضار کردند.

سرگرد ابوطالبی گفت: متهم که دختر شاکی بود در بازجویی‌های انجام شده به برداشت مبلغ 120 میلیون ریال در مدت دو سال به طور مخفیانه از حساب مادرش اعتراف و همراه پرونده به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان یزد از شهروندان خواست به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران حتی نزدیکان خود قرار ندهند و در صورت مجبور شدن به این کار، حتما بعد از دریافت کار اقدام به تغییر رمز اول و دوم کارت نمایند.

وی تاکید نمود: تغییر رمز دوم کارت در این مواقع ضروری است چرا که احتمال دارد فردی که کارت در اختیار او بوده اقدام به دریافت رمز دوم کرده باشد لذا نه تنها رمز اول که رمز دوم را نیز تغییر دهید.

سرگرد ابوطالبی تغییر دوره‌ای رمز را نیز ضروری خواند و گفت: به خاطر داشته باشیم که رمزی را انتخاب نمائیم که قابل حدس زدن نباشد. رمزهای مثل تاریخ تولد شماره شناسنامه و چهار شماره اول یا آخر کارت ملی به راحتی قابل حدس زدن است لذا از انتخاب آنها برای رمز بانکی خودداری کنیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!