0

هوش سیاه در شهرستان بندر عباس دستگیر شد

دسته بندی ها : برداشت غیرمجاز از حساب بانکی 17 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 992 بازدید

‌رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی در شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری گفت: پی شکایت دو نفر از شهروندان بندر عباس مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

‌وی افزود: برابر اظهارات یکی از شکات، سه پسرجوان به فروشگاه وی مراجعه و پس از خرید وسایل مورد نیاز خود از طریق دستگاه پوز مبلغ 90 میلیون و988 هزار ریال را به حساب شاکی واریز نمودند که بلافاصله فردای آن روز متوجه شد باتوجه به واریز وجه به صورت غیرمجاز از سوی افراد ناشناس حسابش مسدود گردیده است. همچنین شاکی دوم بیان نمود پسر جوانی به فروشگاه وی مراجعه وپس از خرید یک عدد تلویزیون مبلغ  18میلیون ریال به صورت اینترنتی به حساب وی واریز نمودند که وی نیز متوجه شده است باتوجه به واریز وجه به صورت غیرمجاز از سوی فرد ناشناس حسابش مسدود گردیده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در همین خصوص باتوجه به مشترک بودن جرم وقوع یافته تصاویر دوربین مغازه‌های شکات بررسی که مشخص گردید خریدار هر دو مغازه مشترک می‌باشد. درهمین راستا موضوع به صورت ویژه با توجه به جرم وقوع یافته در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ افتخاری افزود: در ادامه با اقدامات فنی اطلاعاتی گسترده از بستر فضای مجازی در نهایت ردپایی از متهم سابقه‌دار به هویت ر.س با شهرت هوش سیاه که سابقه استفاده از بد‌افزار کی‌لاگر را داشت توسط این پلیس مورد شناسایی قرار گرفت لذا بلافاصله ضمن هماهنگی با مرجع قضایی این پلیس در اقدامی از قبل طرح شده و با شگرد خاص متهم سابقه‌دار جلب و به همراه سیستم‌های الکترونیکی (کامپیوتر‌، گوشی تلفن همراه و هارد ومودم) به پلیس فتا دلالت گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده در خصوص موضوع به صورت جامع و کامل از متهم تحقیق که نامبرده باتوجه به مستندات موجود به بزه انتسابی معترف و شگرد خود را در استفاده از بدافزار کی‌لاگر با بار گذاری آن در قالب نرم افزار‌های کاربردی در سایت‌های پر بازدید اعلام و همدست خود به هویت م.ن را معرفی نمود .درهمین راستا همدست متهم که در خرید از مغازه شکات وی را همراهی می‌نموده و در دو تصاویر دوربین نامبرده حضور داشت دستگیر، اموال خریداری شده نیز توقیف گردید.

سرهنگ افتخاری گفت: با بررسی سیستم‌ها و تجهیزات الکترونیکی توقیفی متهم توسط کارشناسان این پلیس تعداد 30 شماره کارت از مالباختگان استخراج و مشخص گردید از شهرهای مختلف در سراسر کشور متهم مبالغ مختلفی را برداشت نموده است. پس از بررسی شماره کارت‌های مشخص گردید به مبلغ 11 میلیون ریال از حساب یکی از قربانیان برای فرد دیگری به هویت م.م به صورت اینترنتی ارسال که حساب وی نیز مسدود شده بود. لذا حسب خواسته مقام محترم قضایی متهم پرونده از زندان به این یگان دلالت در خصوص موضوع از وی تحقیق به بزه انتسابی معترف و اعلام داشت که کارت شاکی م.م را متهم دوم از محل کارش سرقت و شماره کارت را جهت واریز وجوه به ایشان داده است که در اقدامی نیز متهم وجوه برداشت شده به حساب وی انتقال نمود. همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید این فرد در مجموع مبلغ 410 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: شهروندان بر رویی سیستم‌های خود آنتی ویروس قوی نصب نمایند تا هرگونه فایل مخربی را شناسایی نماید همچنین در هنگام درج اطلاعات کارت‌هایی بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!