0

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز به روش اسکیمر در مریوان

دسته بندی ها : برداشت غیرمجاز از حساب بانکی 6 مهر 1396 مدیر سایبرلا 1186 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری متهم اسکیمر خبر داد و گفت: متهم با قرار دادن دستگاه اسکیمر در دستگاه کارت خوان، حساب‌های دیگران را خالی می‌نمود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاکری اظهار کرد: فردی با طرح شکایت به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان مریوان و ارجاع به این پلیس بیان داشت در حالیکه کارت عابر در اختیار خود ایشان بوده از طریق خودپرداز مبلغ 67 میلیون و 200 هزار ریال از حساب برداشت شده است .

این مقام ارشد انتظامی افزودبا بررسی‌های و تحقیقات فنی صورت گرفته و مشخص گردید متهم پس از برداشت اقدام به خرید 2 دستگاه تلفن همراه از مغازه موبایل فروشی در شهرستان شهریار (‌غرب تهران‌) نموده و مقادیری از وجه را به صورت نقدی برداشت نموده است و با اعزام اکیپی از مامورین پلیس فتا به شهرستان شهریار و با انجام تحقیقات، متهم شناسایی و پس از چند روز، متهم در یکی از پاساژ های شهر تهران در حین فروش موبایل‌های خریداری شده به همراه کارت بانکی جعلی مورد استفاده در شهر تهران شناسایی و دستگیر و با هماهنگی قضایی به شهرستان مریوان منتقل گردید.

وی ادامه داد: با توجه به وجود پرونده‌های مشابه در سطح شهرستان‌، در خصوص موضوع از وی تحقیق که نامبرده بدوا منکر قضیه بوده ولی در نهایت با توجه به مستندات ارائه شده بیان داشت در شهر تهران با شخصی آشنا شده و نامبرده پیشنهاد کار به بنده داده و مقرر شد کارت‌های بانکی به بنده بدهد و من هم وجه موجود در کارت‌ها را با خرید از مغازه‌ها برای وی نقد نمایم و درصدی از وجه را بابت کار به من بدهد‌. من کارت‌های بانکی را در استان مازندران از وی تحویل و برای وی خرج می‌نمودم‌.

سرهنگ شاکری گفتبا توجه به اعتراف متهم، نفر دوم  شناسایی گردید که دارای سابقه کلاهبرداری به وسیله اسکیمر داشت، نامبرده به پلیس فتا احضار و تحقیقات لازم از وی انجام و پس از جمع‌بندی ادله و پرونده‌های موجود مشخص گردید متهمین از حساب بانکی 8 نفر از شهروندان مریوان مجموعا مبلغ 195میلیون ‌ریال برداشت نموده‌اند که به اتهام مشارکت در کلاهبرداری قرار قضایی مناسب برای آنها صادر گردید.

رئیس پلیس فتای استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: حتما مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌‌های کارت خوان دارند در دام اسکیمر نیفتند و دستگاه کارت خوان آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه رمز کارت خود را به فروشندگان نگویند، تاکید کرد: هموطنان عزیز خودشان رمز بانکی را در هنگام خرید وارد نمایند.

سرهنگ شاکری در خصوص ضرورت تغییر رمز بانکی کارت‌ها به صورت دوره‌ای گفت: تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!