0

برداشت غیر مجاز پول از حساب بانکی یک دختر جوان

رئیس پلیس فتای فارس از کشف پرونده برداشت غیر مجاز از حساب یک دختر جوان در شیراز خبر داد.
پلیس فتا : سرهنگ “سیدموسی حسینی” در این خصوص گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرا ناحیه 2 شیراز، شاکی که یک دختر جوان می باشد بیان می کند از حسابش مبلغ 13 میلیون ریال به صورت اینترنتی خرید صورت گرفته است که وی هیچ گونه اطلاعی از برداشت این مبلغ ندارد و خواهان رسیدگی به این موضوع می باشد.
وی ادامه داد: پس از اینکه از شاکی بازجویی بعمل آمد، مشخص شد که رمز اول و رمز دوم کارت خود را یکسان انتخاب کرده است.
رئیس پلیس فتای استان فارس افزود: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس “فتا” اقدامات خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و در نهایت با بررسی های فنی به عمل آمده و استناد به اظهارات شاکی، موفق به شناسایی متهم پرونده شدند. سرهنگ “حسینی” بیان کرد: متهم که فروشنده یک فروشگاه لوازم ورزشی می باشد احضار و در بازجویی به جرم خود اقرار کرد.وی در خصوص این ماجرا گفت: حدود یک ماه قبل شاکی این پرونده برای خرید چند عدد توپ پینگ پنگ به یک فروشگاه ورزشی مراجعه و متهم با فرصت طلبی خود اطلاعات کارت عابربانک قربانی را یادداشت و متوجه می شود رمز اول و رمز دوم کارت یکی می باشد و در اولین فرصت اقدام به خرید اینترنتی به مبلغ 13 ریال از حساب مشتری خود می کند.

رئیس پلیس “فتا” استان فارس به شهروندان هشدار داد: در اختیار قرار دادن رمز و اطلاعات حساب بانکی توسط مشتریان به فروشندگان می تواند زمینه ساز وقوع جرم و مشکلاتی در آینده برای آنان شود.
سرهنگ “حسینی” توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید با عابر کارت می بایست از فروشنده بخواهند دستگاه خودپرداز را در اختیار آنان قرار داده و خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز عبور کنند.

وی خاطر نشان کرد: رمز و پسوردهای ساده و در عین حال شبیه یکدیگر می تواند زمینه ساز کلاهبرداری هایی از این قبیل شود، پس لازم است شهروندان از انتخاب رمز و پسورد های ساده اجتناب و به صورت دوره ای اقدام به تغییر رمز کارت خود کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!