0

برداشت غیر مجاز 100 میلیونی یک کارمند با دستکاری سیستم حسابداری شرکت

کارمندی که با استفاده از تغییر اطلاعات سیستم حسابداری شرکتی که در آن کار می کرد، اقدام به برداشت 100 میلیون ریال کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتای استان مرکزی  شناسایی و دستگیر شد.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا: سرگرد “مصطفی نوروزی” رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:در پی شکایت فردی مبنی بر دسترسی غیرمجاز و تخریب داده های رایانه ای شرکتش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان ساوه قرار گرفت.

وی افزود:در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که شاکی طی بررسی سیستم حسابداری شرکت، متوجه اعمال تغییراتی از قبیل صدور یک برگ چک به مبلغ حدوداً 100 میلیون ریال در وجه یکی از مشتریان شده که طی تماس تلفنی با مشتری مذکور وی در خصوص این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است.

سرگرد نوروزی بیان داشت:در این راستا با انجام تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه متهم که یکی از کارمندان این شرکت بود شناسایی و با اخذ دستور و هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس احضار شد.
وی ادامه داد:‌ در بازجویی های انجام شده از وی در خصوص موضوع پرونده تحقیق بعمل آمد که متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ پرونده به همراه متهم و کلیه مستندات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
سرگرد نوروزی در پایان از مالکان واحدها و شرکت های صنفی و تجاری خواست در صورت استفاده از نرم افزارها و سیستم های حسابداری حتماً به صورت دوره ای نسبت به تهیه گزارش عملکرد مالی خود اقدام کرده و گزارش سیستم مالی را با مستندات موجود مطابقت دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!