0

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با سوء استفاده از موقعیت شغلی

ماموران پلیس فتای مازندران متهم به برداشت های غیرمجاز در یکی از شرکت های استان را شناسایی و دستگیر کردند.

پلیس فتا: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان و طرح شکایت مبنی بر اینکه از طریق پیامک مربوط به حساب بانک ملی ام متوجه شدم، فردی ناشناس اقدام به برداشت 5 میلیون ریال وجه نقد از حسابم کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسنان پلیس فتای استان قرار گرفت.

براساس این گزارش، ماموران با هماهنگی قضایی و انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی دریافتند، متهم با شماره تلفن همراه مشخصی اقدام به خرید شارژ از حساب شاکی کرده است.
ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی متهم دریافتند، این فرد از کارمندان یک شرکت فنی و مخابراتی است که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی کرده است.

این گزار حاکی است، کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگی قضائی این فرد را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند و با جمع آوری سیستم های رایانه ای و مخابراتی این فرد، وی را مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند.
متهم که در ابتدا منکر برداشت از حساب شاکی شده بود، با بررسی های کارشناسان فنی و کشف اطلاعات شماره کارت، رمز دوم و دیگر اطلاعات بانکی اشخاص از سیستم رایانه ای اش مجبور به اعتراف شد.

این فرد در اظهاراتش عنوان داشت: از آنجائیکه در این شرکت فنی دارای مسئولیت بوده ام با سوء استفاده از موقعیت شغلی در قسمت خدمات اینترنت طی تماس تلفنی و با توجه به عدم آگاهی افراد از نحوه شارژ اینترنت، شماره کارت، رمز دوم و دیگر اطلاعات بانکی آنان را در اختیار گرفته و با ذخیره این اطلاعات در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنان می کردم.
متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد و با قرار مناسب روانه زندان شد .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!