0

انتظاری: نحوه برخورد با کانال های متخلف تلگرام هنوز مشخص نیست

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه نحوه برخورد با کانالهای متخلف تلگرام به زعم ناظران فضای مجازی کشور، هنوز مشخص نیست، گفت: باید به فکر توسعه پیام‌رسانی بومی و غالب در کشور باشیم.

محمد حسن انتظاری در گفتگو با الف، نحوه ساماندهی پیام رسان های مبتنی بر تلفن همراه را که یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی است چندان دقیق ندانست و در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکالات وارد بر مصوبه‌‍ای که ساماندهی را از کانال های بالای پنج هزار عضو تلگرام آغاز کرد، گفت: نحوه برخورد با کانالهای متخلف در راستای این مصوبه مشخص نیست در حالیکه براساس شورای عالی فضای مجازی باید با کانالهای متخلف برخورد شود.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هنوز نحوه برخورد با کانالهای متخلف روشن و شفاف نیست، درباره ضرورت ماهیت ساماندهی پیام‌رسانهای فعال در کشور اظهار کرد: اینکه نحوه برخورد با کانالهای متخلف هنوز روشن نیست دلیل نمی‌شود که ضرورت ساماندهی پیام‌رسانها را نادیده بگیریم زیرا باید فرهنگ قانون مداری و قانون پذیری در کشور شکل گیرد.

وی افزود: اهمیت ساماندهی در شرایطی که بازار شایعات در پیام‌رسانها داغ است، دو چندان می‌شود.

انتظاری با بیان اینکه باید به دنبال جا انداختن فرهنگ مسئولیت‌پذیری و اخلاق حرفه‌ای باشیم، درباره اینکه تلگرام می‌تواند خود را ملزم به رعایت مصوبه برخورد با کانالهای متخلف از سوی ایران، نداند؟، گفت: با توجه به اینکه تلگرام یک پیام‌رسان خارجی است می‌تواند زیر بار برخورد و حذف کانالهای متخلف به زعم ناظران فضای مجازی ایران نرود و در چنین شرایطی باید پیام‌رسانی داخلی و بومی را مطالبه کنیم تا پیام‌رسان غالب کشور شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!