0

برخورد با سایت‌های ترافیک دزد/ تدوین پکیج حمایتی از محتوای بومی

دسته بندی ها : رگولاتوری, وکیل جرایم سایبری 23 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 803 بازدید
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات برای رشد و توسعه محتوای داخلی، به برخی راهکارهای عملیاتی این موضوع اشاره و دلیل عدم حذف حق‌السهم دولت از محل درآمد اپلیکیشن‌های داخلی را نیز تشریح کرد.
به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از تسنیم، امیرحسین دوایی درباره سیاست حمایتی وزارت ارتباطات از تولید محتوای فاخر و بومی در کشور اظهار کرد: شخص دکتر واعظی بسیار پیگیر این موضوع هستند تا به این واسطه حمایت از توسعه محتوا در کشور شکل گیرد؛ در واقع با این کار دنبال نقش‌آفرینی وزارتخانه در موضوعاتی نظیر تسهیل عوارض و تنگناهای موجود بر سر توسعه محتوای داخلی هستیم.
وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های شبکه‌ای و نرم‌افزاری مورد نیاز تولید کنندگان محتوا و ایجاد کسب‌وکاری واحد که در آن قابلیت رشد داشته باشند از محل این حمایت‌ها شدنی است.
معاون فناوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه کمیته‌ای به دستور وزیر ارتباطات برای رسیدگی به این حوزه ایجاد شده است، گفت: قرار است این کمیته، مطالعه سریع و جامعی روی انواع محتواهای تولید داخل در ابعاد نرم‌افزاری، سرویس و اگریگیتوری داشته باشد تا مشخص شود وزارتخانه در چه اموری می‌تواند کمک حال باشد.
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در برخی حوزه‌های کسب‌وکاری خاص، افرادی فعال هستند که نه ارزش افزوده‌ای ایجاد و نه محتوای اصیلی تولید می‌کنند لذا از نظر هنجارهای اجتماعی و قانونی قادر به حمایت از آنها نیستیم که چارچوب این موارد باید از کمیته استخراج شود.
دوایی افزود: اما از طرفی در ارتباط با محتوای اصیل و ارزش افزوده‌ای که ترافیک خوب و مناسبی را روی پهنای باند ایجاد می‌کنند که در نهایت به نفع کشور است‌، حمایت قاطعی را خواهیم داشت.
او با تأکید بر اینکه برخی سایت‌ها ترافیک دزد هستند و کاربران را ناخواسته و از جنس تحمیلی به سمت خود می‌کشانند که در نهایت هیچ محتوایی برای عرضه ندارند، تصریح کرد: متولیان این سایت‌ها و ابزارها پهنای باندی را اشغال می‌کنند که در نهایت ترافیک‌شان هیچ ارزشی ندارد که باز هم در قالب چارچوب‌های استخراجی با آنها برخورد خواهیم کرد.
دوایی درباره اینکه پکیج حمایتی به شکل مشخص شامل چه مواردی می‌شود؟، گفت: این پکیج قطعا باید در ارتباط با ساختارهای قانونی برای نظارت بر فعالیت تولید کنندگان محتوا در داخل کشور باشد و از سویی مواردی مانند دیتاسنتر و پهنای باند را که مورد نیاز تولید کنندگان محتواست مورد خطاب قرار دهد و تسهیلاتی در این زمینه‌ها داشته باشد.
وی ابراز کرد: ان‌شاءالله زمانیکه نتیجه این تصمیمات در کمیته مذکور حاصل و به هر کدام از دستگاه‌های ذی‌ربط وزارتخانه ابلاغ شود، هر کدام از بخش‌ها سعی خواهند کرد تا سهم خود را پیاده کنند و از قِبل آن رشد محتوای بومی حاصل شود.
معاون فناوری وزارت ارتباطات در پاسخ به این سوال که زمانی براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بود که دولت حق‌السهمی از محل درآمدهای اپلیکیشن‌های بومی دریافت نکند اما بنا بر اظهارات اپراتورهای موبایل این کار که می‌توانست بر رونق تولید محتوا و اپلیکیشن‌های داخلی بیفزاید همچنان اجرا نمی‌شود، چرا دولت حاضر نشده تا از محل درآمدهای اپ‌های داخلی پولی دریافت نکند؟ گفت: در جریان این موضوع نیستم که رد حال حاضر حق‌السهمی دریافت می‌شود یا خیر؛ قطعا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای رسیدگی به همین امور تشکیل شده و اگر به این نتیجه برسد که با حذف حق‌السهم دولت به تولید داخلی کمک می‌کند، قطعا این کار را انجام خواهد داد.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!