0

بسیج در کنار نیروی انتظامی با استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارز برخورد می‌کند

دسته بندی ها : ارز دیجیتالی - کریپتوکارنسی 16 تیر 1400 کارشناس سایبرلا 321 بازدید
ماینر بیت کوین, استخراج رمز ارز

بسیج به عنوان ضابط در کنار نیروی انتظامی با استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارز برخورد خواهد کرد، این تصمیم طبق گفته رئیس کمیسیون انرژی مجلس در جلسه‌ای با حضور دادستان کل کشور و فرمانده کل سپاه اتخاذ شده است.

فریدون حسنوند اعلام کرد این تصمیم برای برخورد جدی‌تر با استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارز صورت گرفته است.

طبق گفته او در پیشنهاداتی که از سوی مجلس به رضا اردکانیان، وزیرنیرو، برای رفع مشکلات خاموشی‌ها ارائه شده مقرر شده است تا مجوز تمامی استخراج کنندگان رمزارز تا اطلاع ثانوی لغو شود تا نظارت دقیقی بر فعالیت آنها صورت گیرد.

صبح امروز ۱۶ تیرماه اعضای کمیسیون انرژی در جلسه‌ای با رضا اردکانیان، وزیرنیرو به بررسی دلایل خاموشی‌های گسترده پرداختند طبق آنچه رئیس کمیسیون پس از این جلسه اعلام کرد یکی از تصمیم‌های اتخاذ شده برخورد با فعالان حوزه استخراج رمزارز است.

او گفت: «اعتقاد داریم که شرایط کشور باعث نگرانی مردم شده است و باید از جانب مسئولان تدابیر و اقدامات لازم برای برطرف شدن این شرایط صورت گیرد. در این زمینه کمیسیون انرژی پیشنهادهایی درمورد رفع چالش تامین برق و خاموشی‌ها مطرح کرده است.»

او پیشنهادات کمیسیون انرژی را به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد و گفت: «در دوره کوتاه مدت موضوع گذر از این دوره بحرانی ۲ ماهه است و البته در برنامه بلندمدت نیز برای آینده کشور صنعت برق کشور نیز باید برنامه های میان مدت و بلند مدت در نظر گرفت.»

او ادامه داد: «دولت استخراج رمزارزها را تا پایان شهریور تعطیل کرده است، از سویی شایعه‌ای است که می‌گوید وزارت نیرو یک میلیارد دلار روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده است به همین خاطر جلوی فعالیت آنها را نمی‌گیرد.»

به گفته حسنوند در حوزه رمزارزها پیشنهاد کمیسیون این است که تمام مجوزها تا اطلاع ثانوی حتی پس از شهریور هم لغو شود.

او همچنین بیان کرد: «تمام مشترکان پرمصرفی که مصرف برقشان بیش از ۳۰ درصد غیرمتعارف افزایش داشته است، از نظر ما استخراج کنندگان غیرمجاز و غیرقانونی رمزارز هستند.»

حسنوند در ادامه افزود: «استخراج کنندگان بدون مجوز رمزارز کلا تعطیل می‌شوند. فعالانی که تا کنون نیز از وزارت صمت مجوز دریافت کردند متاسفانه فاقد مکان هستند و مجوز صرفا به فرد داده شده است. قرار شد تمام مکان‌های استخراج رمزارز با استعلام مشخص شود و در جداولی مکان آنها در استان‌ها در اختیار استانداری‌ها و شوراهای تامین برای برخورد لازم قرار گیرد.»

به گفته او پیشنهادهای کمیسیون انرژی که در این جلسه مطرح شد در روزهای آینده به وزارت نیرو و در جلساتی که با رییس مجلس برگزار خواهد شد به سران قوا ارجاع خواهد شد.

ماینر بیت کوین, استخراج رمز ارزدر این جلسه همچنین مقرر شد تا کمیته‌ای از مجلس متشکل از نمایندگان دیگر هم تشکیل شود و پیشنهادهای کمیسیون انرژی را پیگیری کنند و به عنوان حامی در کنار وزارت نیرو قرار داشته باشد.

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس هم در این جلسه درمورد رمزارزها با مطرح کردن این سوال که چرا دولت با فعالیت رمزارزها مقابله نمی کند و در این کار عاجز است گفت: «افراد برای فعالیت رمزارز خود از وزارت نیرو تقریبا به صورت رایگان برق گرفته و در کارگاه های صنعتی استخراج رمزارز ایجاد کرده‌اند. در این زمینه دادستان از طرف قوه قضائیه هم وارد این موضوع شده است، پس جلوی فعالیت آنها را می‌توانید بگیرید.»

در این جلسه همچنین رضا اردکانیان، وزیر نیرو  در پاسخ به سوال مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی درباره نقش رمز ارزها در خاموشی‌های اخیر گفت: «در هفته‌های اخیر با کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول، ۳هزار و  ۶۴۶ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارزها که درآن ۱۹۶هزار و۲۳۳دستگاه ماینر وجود داشت، کشف و جمع آوری شد.» او ادامه داد: «برق مصرفی این مراکز ۵۷۰مگاوات و میزان مصرف مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات بوده است.»

به گفته اردکانیان بررسی‌ها به شکل مستمر برای شناسایی مراکز غیرمجاز ادامه دارد و این موضوع به وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها هم ابلاغ شده است.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!