0

ایرانسل بسته های اینترنت حذف شده خود را بازگرداند

اجرای رسمی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه - موبایل

بعد از گذشت بیش از یک ماه جنجال بین وزارت ارتباطات با همراه اول و ایرانسل، ساعاتی پیش ایرانسل بسته‌های بلند‌ مدت خود را از طریق اپلیکیشن ایرانسل من در اختیار کاربرانش گذاشت. همچنین براساس شنیده‌ها ایرانسل برنامه‌ای هم برای جبران ضرر مشتریان خود که در این مدت به دنبال حذف برخی از بسته های اینترنت ضرر دیده‌اند در نظر گرفته است. در یک ماه گذشته بسته‌های اینترنت پرمخاطب ایرانسل تنها از طریق سایت این شرکت در دسترس کاربران قرار داشت. در این بین تا زمان تنظیم این خبر همراه اول هنوز اقدامی برای بازگرداندن بسته‌های اینترنت حذف شده خود انجام نداده بود. هرچند که رئیس رگولاتوری چندی دقیقه پیش در توییتر خود اعلام کرد که هر دو اپراتور بسته های اینترنت حذف شده خود را از امشب (۲۶ مرداد ) به اپلیکیشن‌های همراه بازمی‌گردانند.

به نظر می‌رسد این تصمیم ایرانسل برای بازگرداندن بسته های بلند مدت خود، پس از پایان فرصت ۴۸ ساعته رگولاتوری به اپراتورها برای بازگرداندن بسته‌های اینترنتی خود براساس مصوبه جدید ۳۰۴ اتفاق افتاده باشد.

۱۵مرداد ماه و یک ماه پس از اینکه نامه‌نگاری‌ها و شکایت‌های رگولاتوری به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تعزیرات که به بازگشت بسته‌های اینترنتی حذف شده اقتصادی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل منجر نشد، وزیر ارتباطات با بردن طرحی در دولت خبر داد که براساس آن به رگولاتوری اجازه داده می‌شد تا با گران‌فروشی اپراتورهای ارتباطی برخورد کند. در نهایت هم یک روز بعد از این خبر کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه ۳۰۴ خود  پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص جریمه تخلف از مقررات تعرفهای دارندگان پروانه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده را تصویب کرد.

همچنین چند روز بعد از تصویب این مصوبه نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داد تا براساس مصوبه جدید رگولاتوری برای برخورد با گران‌فروشی اپراتورها، با شرکت‌های متخلف در این زمینه برخورد کنند. در این نامه اسحاق جهانگیری با مخاطب قرار دادن وزارتخانههای ارتباطات، اقتصاد، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و استناد به مصوبه ۳۰۴ تاکید کرده بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میتواند دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را در صورت عدم رفع تخلف از مقررات تعرفههای ظرف ۴۸ ساعت از زمان ابلاغ به دارنده پروانه و تا زمان رفع کامل تخلف به ازای هر روز تاخیر در رفع هر تخلف، تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه براساس اخرین صورت مالی حسابرسی شده جریمه کند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!