0

به هیچ عنوان از اینترنت‌های رایگان و ناشناس استفاده نکنید

شور و اشتیاق حضور در صف عاشقان حسینی در ایام اربعین چند سالی است که بین مردم ایران به شدت افزایش یافته و همه ساله هزاران نفر از ایران در اربعین حسینی روانه کربلای معلی می‌شوند. اما با توجه به هزینه‌ها و محدودیت‌های مخابراتی مثل عدم ارسال عکس و کلیپ، برخی از این عاشقان تلاش دارند ارتباط با خانواده خود را از طریق اینترنت انجام دهند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها از قابلیت بالای اینترنت بهره ببرند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، رئیس پلیس فتای سمنان در این خصوص به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: به هیچ‌وجه گوشی تلفن همراه خود را به وافای‌های رایگان و ناشناس در طول مسیر متصل نکنید.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سیدعلی میراحمدی تاکید‌کرد: استفاده از اینترنت وای‌فای در کنار مزایای فراوان خود، برای کاربران تهدیداتی نیز دارد که از آن طریق سودجویان و کلاهبرداران سایبری به اهداف شوم خود می‌رسند.

وی افزود: اتصال به اینترنت رایگان و ناشناس بدون رمز عبور در امکان عمومی، به راحتی اطلاعات کاربران را در معرض رویت کسانی قرار می‌دهد که به همان منبع اینترنت متصل هستند. چون در این زمان چندین نفر همزمان از طریق وای فای به اینترنت متصل می‌شوند، بنابراین مشاهده سایت‌های بازدید شده و هک کردن دستگاه شما بسیار آسان‌تر از حالت معمولی است.

سرهنگ میر‌احمدی ادامه‌داد: در حالی‌که در بسیاری از سیستم‌های شخصی مثل تبلت یا گوشی هوشمند این مسافران، انبوهی از اطلاعات مهم و شخصی وجود دارد، که خطر سرقت آن‌ها از سوی مجرمان سایبری و هکرها که این این اینترنت را به اشتراک می‌گذارند وجود دارد.

وی افزود: این عزیزان قبل از اقدام به سفر تمامی اطلاعات مهم و شخصی مثل تصاویر، کلیپ‌ها و… را از روی حافظه گوشی هوشمند خود پاک نموده و بر روی حافظه‌های جانبی مثل هارد دیسک‌ها یا فلش ‌مموری‌ها انتقال دهند و در جای امنی بگذارند.

سرهنگ میراحمدی ادامه‌داد: این جابه جایی اطلاعات شامل اطلاعات بانکی و کاری نیز می‌گردد و بهتر است به هیچ عنوان این عزیزان از این قبیل اطلاعات بر روی گوشی خود نداشته باشند.

رئیس پلیس فتا سمنان با اشاره به اینکه برخی از این عزیزان شبکه‌های اجتماعی را برای تماس با خانواده خود انتخاب می‌کنند، گفت: این امر در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن گوشی می‌تواند خطرناک باشد لذا حتما برای روی گوشی خود رمز گذاری نمایند و این رمز گذاری حتما قابل حدس زدن نباشد.

به گفته این مسئول انتظامی زائران گرامی همواره باید در استفاده از این خدمات ملاحظات ایمنی و‌ امنیتی را در نظر بگیرند و در پایان استفاده از اینترنت وای‌فای تلفن همراه خود را غیر فعال کنند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان ضمن آرزوی سفری معنوی و پربار برای زائران اربعین حسینی، به عموم هموطنان توصیه کرد: در صورت بروز مشکل در روند ثبت‌نام و اخذ ویزا و یا هر مورد دیگری در حوزه فضای مجازی، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!