0

ایمیل‌های ناشناس را جدی بگیرید

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, فناوری اطلاعات 1 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 1025 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام در برنامه رادیویی صبح بخیر ایلام با اشاره به رشد تکنولوژی‌ها و به خصوص پیام‌های الکترونیکی از تبدیل شدن این پیام‌ها به تهدیدی برای کاربران فضای سایبری هشدار داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: امروزه راه‌های ارتباطی در فضای سایبری روزانه در حال گسترش است و همواره شاهد پدید آمدن روش جدیدی برای ارسال و دریافت پیام‌ها هستیم که یکی از مواردی که از گذشته تابه‌حال مورد استفاده اکثریت کاربران فضای سایبری قرارگرفته است بحث پیام‌های الکترونیکی (Email) است.

وی در ادامه افزود: Email  یکی از مزایای حوزه فناوری اطلاعات است که در ارتباطات بحث هزینه و زمان را به طور چشمگیری کاهش یا از بین برده است اما در این میان کلاهبرداران و سودجویان با استفاده از همین فناوری و با استفاده از پیام‌های جعلی و مخرب در این بستر مشکلاتی را برای فعالین این حوزه به وجود آورده‌اند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به تهدیدات Email های مخرب یادآور شد: کلاهبرداران با استفاده از ایمیل‌های جعلی (Spam) که در حجم انبوه و بی‌شماری فرستاده می‌شوند علاوه بر مزاحمت بازدهی شبکه و سرویس‌دهندگان ایمیل‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتا همچنین از ارسال Email های ناشناس یا Spam ها به عنوان راهی برای دسترسی کلاهبرداران به اطلاعات شخصی افراد دانست و بیان کرد: افرادی که از تکنولوژی ایمیل استفاده می‌کنند به هیچ وجه بر روی ایمیل‌های که در قسمت Spam ذخیر می‌شوند کلیک نکرده و به درخواست‌های آنان پاسخ ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!