0

ایران آماده امضای ۲۰ میلیارد دلار قرارداد نفتی شد

دسته بندی ها : قرارداد نفتی 7 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 391 بازدید
مدیرعامل شرکت فلات قاره از مذاکره با انی، توتال و یک شرکت اتریشی برای اجرای طرح‌های نفتی در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: ۲۰میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری نفتی در این منطقه وجود دارد.
مهر: سعید حافظی در تشریح مهمترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز در حوزه خلیج فارس، گفت: هم اکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای اجرای طرح‌های جدید نفت و گازی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز انجام شده است.مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به انجام مذاکراتی با شرکت‌های انی ایتالیا، توتال فرانسه و یک شرکت اتریشی، تصریح کرد: با وجود مذاکره، تاکنون قراردادی با هیچ شرکت اروپایی و آسیایی امضا نشده است.این مقام مسئول با اعلام اینکه ارزش فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران در منطقه خلیج فارس حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، اظهار داشت: از این میران بخشی از این سرمایه گذاری‌ها مربوط به توسعه میادین جدید نفت و گاز بوده که توسط شرکت مهندسی توسعه نفت و یا نفت و گاز پارس مذاکرات آن پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه بخشی دیگر از مذاکرات هم مربوط به توسعه میادین قدیمی و در حال تولید نفت است، تبیین کرد: در این میادین، افزایش ضریب بازیافت با رعایت تولید صیانتی از مهمترین اهداف جدید سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.
حافظی همچنین در تشریح برخی از فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت و گاز ایران در خلیج فارس، توضیح داد: هم اکنون توسعه میادین نفتی سروش، نوروز، ابوذر، هنگام، درود و تعدادی دیگر از میادین مشترک نفت و گاز از مهمترین فرصت‌های سرمایه گذاری در این حوزه است.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره اخیرا در گفتگو با مهر با تشریح دو سناریوی افزایش تولید از میادین نفتی ایران در خلیج فارس، گفته است: تمامی طرح‌های جدید نفتی با اولویت افزایش برداشت از میادین مشترک اجرایی می‌شود.
به گزارش مهر، در کنار اجرای طرح‌های جدید افزایش تولید نفت، بازآوری برخی از چاه‌های نفتی یکی از سناریوهای افزایش تولید نفت ایران در منطقه خلیج فارس است به طوری‌که با انجام تعمیرات و حفاری برخی از چاه‌های قدیمی تولید نفت خام از این چاه‌ها را بار دیگر از سرگرفته خواهد شد.
بر این اساس در فاز اول اجرای این طرح تعمیر و از سرگیری تولید نفت خام از ۴۸ چاه در دستور کار قرار گرفته است، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد با انجام این طرح بزرگ حفاری و تعمیراتی تا سال آینده حدود ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران در خلیج فارس افزوده شود.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!