0

اگر نماد اعتماد الکترونیک نخواهیم چه؟!

دسته بندی ها : نماد اعتماد الکترونیکی 22 تیر 1394 مدیر سایبرلا 1030 بازدید

درآمدهای دولت در بخش های مختلف از جریمه های رانندگی گرفته تا هزینه های که دولت برای مجوز های که صادر می کند حق دارد از مردم بگیرد در قانون بودجه سالانه کشور مشخص است و اخذ هزینه ای خارج از آن تخلف محسوب می شود.

به گزارش بخش اجتماعی الف، اما وزارت صنعت معدن و تجارت که بر حسب قانون تجارت الکترونیک اقدام به صدور مجوز فروشگاه های اینترنتی می کند و برای صدور این مجوز حقی مبنی بر اخذ وجه از متقاضیان ندارد روشی جالبی برای دور زدن قانون و اخذ وجه غیر قانونی از متقاضیان ابداع کرده است.

وقتی که شما به عنوان متقاضی درخواست خود را در سامانه نماد اعتماد فروشگاه های اینترنتی ثبت می کنید سامانه شما را به سامانه ای دیگر هدایت می کند که متعلق به یک شرکت خصوصی است و با عنوان مرکز مشاوره تخصصی تجارت الکترونیک فعالیت می کند، سایتی که حتی خودش به عنوان یک فروشگاه اینترنتی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک نماد اطمینان را اخذ کرده و در سایت خود نمایش می دهد.

این شرکت خصوصی که متقاضیان نماد الکترونیک به اجبار و انحصار غیر قانونی وزارت صنعت معدن و تجارت به آن معرفی شدند برای تایید شماره تلفن همراه، تلفن ثابت و آدرس متقاضی که جزء وظایف حاکمیتی وزارت صنعت معدن و تجارت است مبلغ ۳۵ هزار تومان از متقاضیان اخذ می کند و این فرآیند را هر سه ماه یکبار تکرار می کند.

اما موضوع به همین جا هم محدود نمی شود طبق آنچه در این سامانه عنوان شده متقاضی مجبور است برای اخذ نماد اطمینان الکترونیک دوره آموزشی این موسسه خصوصی را نیز بگذارند و برای این دوره نیز هزینه شهریه بپردازد.

اما سوال دیگر این است که در شرایطی که کشور نیاز به اجرای سیاست های تشویق کننده برای ایجاد کسب و کار در غالب اقتصاد مقاومتی دارد، و قانون بهبود فضای کسب و کار نیز ضمانت اجرای این سیاست است، اصلا دیگر چه لزومی دارد هر کسب و کار اینترنتی مجبور باشد نماد اطمینان برای خود تهیه کند؟ تکلیف کسی که بدنبال کسب و کار در اینترنت است اما نخواهد نماد اطمینان داشته باشد چیست؟!

شایسته است نهاد های نظارتی ضمن رسیدگی به این اخذ وجه غیر قانونی و انحصار خاص ایجاد شده شرایط تسهیل کسب و کار عمومی را فراهم کنند. الف آماده است توضیح مرتبطین با این گزارش را شنیده و انتشار دهد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!