0

اکانت اینترنتی خود را هرماه تغییر دهید

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, دسترسی غیرمجاز 22 مرداد 1397 مدیر سایبرلا 983 بازدید

کارشناس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: کاربران در قبال اکانت اینترنتی خود مسئول هستند و باید مراقب باشند تا از اکانت آنها سوء استفاده نشود.

به گزارش سایبرلا به نقل از ایسنا، مهدی کولیوند اظهار کرد: نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده از مودم‌های ای.دی.اس.ال گاهی موجب ایجاد دردسرهای فراوانی برای کاربران می‌شود.

وی افزود: مجرمان سایبری با به‌کارگیری اکانت اینترنتی افراد، مرتکب جرم شده و این کاربر است که باید پاسخ‌گوی مقام قضایی باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی کاربران بعد از دریافت مودم از شرکت‌های خدمات اینترنتی همان نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را استفاده می‌کنند و نسبت به تغییر آن‌ها هیچ‌گونه حساسیتی ندارند که این امر موجب می‌شود به‌راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار و از طریق اکانت اینترنتی آن‌ها در فضای مجازی جرم اتفاق بیافتد.

کولیوند ادامه داد: نخستین اقدام بعد از خرید مودم و برقراری اینترنت، تغییر رمز عبور پیش‌فرض مودم است و این تغییر نیز در دوره‌های ماهانه باید انجام شود.

کارشناس پلیس فتا تاکید کرد: کاربران از دادن رمز عبور و اکانت خود به دیگران خودداری کنند و با تغییر نام کاربری و رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه 10 یا 20 روزه مانع از نفوذ هکرها برای سرقت از اکانت خود شوند.

وی یادآورشد: همچنین بهتر است کاربران برای رمزگذاری شبکه به‌جای استفاده از مکانیسم WEP از WPA استفاده کنند تا احتمال نفوذ غیرمجاز به شبکه شما به حداقل برسد.

کولیوند گفت:ضروریست کاربران SSID خود را مخفی یا به اصطلاح خاموش کنند که برای انجام این کار باید در تنظیمات مربوط به وایرلس مودم این گزینه را پیدا کرده و با خاموش کردن این قابلیت، نام مودم خود را از لیست وایرلس‌ها ناپدید کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!