0

مواظب باشید اپلیکیشن موبایلتان ، شما را به درگاه جعلی بانکی هدایت نکند

دسته بندی ها : جرایم تلفن همراه, جرایم موبایل و سیم کارت 11 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 403 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: در برخی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غیر مطمئن، اپلیکیشن‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که کاربران را به درگاه جعلی بانکی هدایت می‌کند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد مصطفی نوروزی در این باره گفت: در برخی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غیر مطمئن، اپلیکیشن‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که کاربران بدون توجه به نکات امنیتی به راحتی آن را در گوشی های خود نصب و استفاده می‌کنند .

وی افزود: این اپلیکیشن‌ها برای ارائه خدمات خود که بیشتر برای موارد نامشروع، سوءاخلاقی و اعمال مجرمانه تبلیغ می‌شود‌ و کاربر را به درگاه پرداخت صفحات جعلی بانکی هدایت می‌کنند که از قبل به منظور سرقت اطلاعات بانکی از سوی طراح اپلیکیشن، طراحی شده است.

سرگرد نوروزی ادامه داد: با وارد کردن اطلاعات کارت از سوی کاربر در درگاه‌های بانکی ارائه شده از سوی اپلیکیشن (‌که کاملا شبیه سایت اصلی بانک طراحی شده است)، اطلاعات کارت در اختیار طراح اپلیکیشن قرار می‌گیرد و از این اطلاعات برای برداشت و سرقت از حساب بانکی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های خود را فقط از منابع مطمئن دانلود و نصب کنید، افزود: برنامه‌هایی که از اپ استور خود تهیه می‌کنید، مطمئن‌تر هستند. اپ استورهای مربوط به تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند، صرفا اپلیکیشن‌های امتحان شده به مشتریان ارائه می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تاکید کرد: قبل از نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در سایت‌های ناشناس، بایستی در اینترنت در مورد امنیت آنها تحقیق کنید.

وی به کاربران توصیه کرد: کلیه نرم افزارهای امنیتی و سیستم عامل موبایل خود را همواره بروز رسانی کنید و در مورد اپلیکیشن‌هایی که مرتب اجازه دسترسی به بخش‌های مختلف سیستم‌تان را از شما طلب می‌کنند، محتاط باشید.

سرگرد نوروزی ادامه داد: پیش از آن که یک اپلیکیشن جدید دانلود و نصب شود، حتما شرایط و مقررات عمومی سازنده آن و همچنین ارزیابی سایر کاربران را در سایت‌های مختلف درباره این اپلیکیشن را بخوانید.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: همیشه با احتیاط باشید، چرا که حتی قرار داشتن یک اپلیکیشن در فهرست بهترین‌ها هم دلیل کافی برای اعتماد به آن نیست.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی یادآور شد: حتما دقت کنید که پروتکل بانک( که همه بانک‌ها از آن تبعیت می‌کنند) با ‏https نوشته شده باشد و اگر دیدند بانکی ‏ httpاست بدانید که صفحه آن جعلی است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!