0

اپلیکیشن های جعلی جهت دریافت کارت سوخت

دسته بندی ها : جعل رایانه ای, دیجیتال فارنزیک 24 آذر 1397 مدیر سایبرلا 1167 بازدید
بیت کوین - ارز دیجیتال - سایبرلا

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: مالکان خودرو و موتورسیکلت های متقاضی دریافت کارت سوخت برای نام نویسی و اخذ کارت، مراقب سامانه ها و اپلیکیشن های جعلی افراد فرصت طلب و سودجو باشند.

سرهنگ دوم مهدی شکیب در تشریح این خبر افزود: با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو و موتورسیکلت‌های فاقد کارت سوخت از 97/9/5 با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به ‌نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه می‌توانند برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان باید به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

سرهنگ شکیب افزود: برخی شهروندان در هنگام ثبت نام به آدرس سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده است، در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی گفت: ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های جعلی می‌تواند زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را فراهم کند که پیامد این بی‌دقتی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل سرقت شود؛ بنابراین هموطنان با مراجعه به سامانه اعلام شده می‌توانند امنیت اطلاعات مهم خود را تضمین کنند.

مراقب اپلیکیشن های جعلی دریافت سوخت باشید

سرهنگ شکیب از احتمال نفوذ بدافزارها به سیستم‌های شهروندان خبر داد و افزود: از آنجایی که یکی از روش‌های ثبت نام، استفاده از اپلیکیشن دولت همراه است؛ این احتمال وجود دارد تا مجرمان سایبری با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده یا با قرار دادن این اپلیکیشن در سایت‌های آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخیره شده در سیستم قربانیان را هدف قرار دهند.

وی این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و در توصیه به شهروندان گرامی تاکید کرد: هموطنان به منظور دریافت نسخه اصلی اپلیکیشن مربوطه باید به مارکت‌های معتبر و داخلی مراجعه و از دریافت یا مراجعه به سایر منابع خودداری کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری در توصیه به متقاضیان دریافت کارت سوخت تاکید کرد: در صورت عدم آشنایی کافی با فضای وب از افراد معتمد و آشنا کمک بگیرند و اطلاعات خود را در این فضا منتشر نکنند.

وی تصریح کرد: ثبت نام از طریق سامانه مذکور و همچنین اپلیکیشن دولت همراه، رایگان است و نیازی به ارائه اطلاعات بانکی در این مرحله نیست.

سرهنگ شکیب احتمال بارگذاری سایت جعلی و فیشینگ ثبت نام کارت سوخت را محتمل دانست و از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درخواست کرد: اطلاع رسانی بیشتر، بروز و دقیق‌تر در این زمینه می‌تواند امنیت سایبری شهروندان را تا حد بسیاری افزایش دهد.

وی گفت: متقاضیان برای دریافت اطلاعات و آموزش بیشتر، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری اطلاع دهند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!