0

ایجاد گروه با هدف کمک به مستمندان در شبکه‌هاى اجتماعى پیام رسان ممنوع است

دسته بندی ها : وکیل جرایم سایبری 16 دی 1395 مدیر سایبرلا 597 بازدید
فرمانده انتظامى شهرستان خواف از شناسایى و دستگیرى مدیران گروه 2500 نفری عیاران توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ قربانعلی قربانی در تشریح این خبر اظهار‌ کرد: با توجه به رصد و پایش شبانه روزی فضای سایبر توسط کارشناسان و کارکنان پلیس فتا شهرستان‌، کانالی که تحت عنوان عیاران خواف فعالیت می‌کرد شناسایی شد.وی تصریح کرد: این کانال با طرح عنوان کمک به مستمندان با ارائه شماره حساب شخصی قصد جمع آوری وجوه نقدی و غیر نقدی افراد خیر به نفع مستمندان را داشت و ظرف مدت کوتاهی از فعالیت خود تعداد بالایی از اعضاء را جذب خود نموده بود که پس از هماهنگی قضایی مشخص شد فعالیت این گروه با تعداد اعضای 2500 نفری فاقد هرگونه مجوز از سوی مراجع ذ‌ی‌صلاح بوده است.

سرهنگ قربانی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی هویت ده تن از مدیران کانال که 9 مرد و یک زن با طیف سنی 30 الی 35 سال بودند، افراد مذکور را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل نمودند و وجوهی که به حساب یکی از افراد مدیر کانال واریز می‌شد نیز به نفع بهزیستی ضبط شد .

وی افزود: پس از بازجویی از مدیران گروه و کانال مذکور مشخص گردید کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت خودسرانه و بدون هیچ‌گونه مجوز رسمی از مبادی ذی‌ربط انجام گردیده که متهمین جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: هرگونه ایجاد کانال حتی با هدف کمک به مستمندان در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی بدون مجوز ممنوع بوده و برابرقوانین می‌بایست این کمک‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر بهزیستی‌، کمیته امدادامام خمینی(ره ) وخیریه‌های دارای مجوز … صورت پذیرد.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان جهت آشنایی بیشتر با اخبار و هشدارهای بروز،سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir  را معرفی و از شهروندان و کاربران فضای سایبری خواست تا نقطه نظرات و موارد مشکوک را در قسمت گزارشات مردمی درج نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!