0

اهمیت نگارش اصولی قراردادهای حقوقی

نمونه قرارداد حقوقی - سایبرلا

در جامعه امروز، کلیه روابط کاری و مبادلات مالی و اقتصادی اشخاص بر پایه قراردادها استوار شده است و غالب اشخاص به صورت روزمره با قراردادها و متون حقوقی در ارتباط هستند. چراکه قراردادها مجموعه ای از  نیازهای عمومی (مانند اجاره ملک، استخدام در یک شرکت، خرید یا فروش، و غیره) و نیازهای تخصصی تر مانند (قراردادهای پیمانکاری و سایر قراردادهای مربوط به توسعه کسب و کار) را تحت پوشش قرار می دهند.

حقوق قراردادها یکی از بنیادی‌ترین مباحث علم حقوق است، لیکن به علت پیچیدگی ها و ظرائف قراردادها، برخی از حقوقدانان از نزدیکی به این حوزه علمی اجتناب می کنند. بدیهی است که جرائمی از قبیل تصرف یا انتقال مال غیر، خیانت در امانت و بسیاری از جرائم اقتصادی به نحوی با موضوع قراردادها گره خورده است. فلذا آشنایی هر چند اندک با حوزه قراردادها می‌تواند ضمن صیانت از حقوق اشخاص، در بروز پاره ای از جرائم کیفری نیز نقش پیشگیرانه داشته باشد.

روابط کاری و اقتصادی صحیح می تواند زیربنای توسعه یک کسب و کار باشد، از اینرو توصیه می گردد تا با دقت در نگارش قراردادها، از بروز بسیاری از مشکلات آتی پیش گیری کنیم.

از سوی دیگر، در هنگام بروز اختلافات قراردادی (درخصوص انجام/عدم‌انجام مفاد قرارداد، یا تفسیر مفاد و مواد قرارداد، و غیره) رعایت برخی از نکات حقوقی می تواند از تشدید مشکلات جلوگیری کند.

درست حدس زده اید! این مقاله هنوز تکمیل نشده است، و هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست! نگارش قراردادهای حقوقی امری تخصصی و در برگیرنده تجربه و علم است.

سایت قرارداد؛ یک مرجع تخصصی در باب قراردادهای حقوقی است

سایت قرارداد - دانلود نمونه قرارداد و اسناد حقوقی

برخی مقالات مرتبط با حوزه قراردادها؛

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!