0

انهدام شبکه هرمی یونیک فاینانس / سرشبکه ها دستگیر شدند

شرکت هرمی - بازاریابی شبکه ای - ایران

ناصر عتباتی از انهدام شبکه هرمی “یونیک فاینانس” با ورود دستگاه قضائی و گزارش و همکاری اداره اطلاعات این استان و دستگیری سرشبکه‌های آن خبر داد و عنوان کرد: این شرکت توسط فردی اهل اردبیل و ساکن ترکیه در سال ۱۳۹۷ پایه گذاری شد و سه متهم دیگر زیرمجموعه‌های مستقیم این فرد در یونیک فاینانس بودند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اقامت متهم ردیف اول در ترکیه، شبکه یونیک فاینانس در اردبیل 《rc 》مورد نیاز برای افتتاح حساب جدید را از طریق وی تهیه می‌کرد؛ به این صورت که ارز مذکور به صورت دلار توسط متقاضیان تهیه و در اختیار یکی از متهمان قرار می‌گرفت و وی آن را توسط برادر خود به صرافان ارسال می‌کرد تا ارز مربوطه به صورت حواله از کشور خارج شود.

وی در خصوص میزان ارزهای خارج شده از کشور توسط متهمان عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با اقدامات متهمان پرونده تقریباً سه و نیم میلیون دلار به طریق مذکور ارز از کشور خارج شده است.

عتباتی با تشریح عناوین اتهامی متهمان این پرونده بیان کرد: اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق عضویت و جذب اعضا در شرکت هرمی یونیک فاینانس به منظور کسب درآمد و منفعت غیر قانونی اتهام متهمان این پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان اظهار کرد: فرآیند تحقیقات مقدماتی این پرونده در شرف تکمیل است و متهمان پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری متناسب به زندان معرفی شده‌اند.

منبع: مهر

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!