0

انعقاد نزدیک به ۳۰ هزار قرارداد آتی سکه

دسته بندی ها : قرارداد آتی 19 دی 1394 مدیر سایبرلا 396 بازدید

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۹ هزار و ۷۵۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از دو هزار میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که طی دو هفته اخیر حجم معاملات آتی سکه به ۲۸ هزار و ۳۶۲ قرار داد بوده که این نشان از رشد ۴ درصدی حجم معاملات دارد.

طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۲۳ هزار و ۴۳۳ قرارداد و ارزش بیش از دو هزار میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال به قرارداد تحویل تیر سال آینده اختصاص داشت.  همچنین سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۵ نیز با حجم ۴ هزار و ۳۳۰ قرارداد و به ارزش بیش از ۴۰۸ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل اسفند با یک هزار و ۱۰۳ قرارداد به ارزش ۱۰۳ میلیارد ریال اختصاص یافت. در این بین قرارداد تحویل دی نیز حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با ۸۹۱ قرارداد به ارزش بیش ۸۳ میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد که بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۵۶ نسبت به معاملات روز چهارشنبه با نرخ ۹۴۹ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۴۹ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۴۵ درصدی را در روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۵۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۵۵ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت ۹۵۴ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۴۶ درصدی را نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد.

نکته قابل توجه در معاملات روز پنجشنبه بازار آتی است که قیمت سکه در سر رسید اردیبهشت و تیر مرز ۹۵۰ هزار تومانی را شکسته و اکنون در کانال ۹۵۰ هزار تومانی معامله می شوند.

از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنج شنبه گذشته همراه با متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، با روند صعودی رو به رو شد؛ به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با نزدیک شدن به مرز ۹۵۰ تومانی به قیمت ۹۴۹ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۶۳ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۷۳ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

گفتنی است، بهای اونس جهانی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام چین و انتشار آمارهای امیدوار کننده بازار اشتغال در آمریکا با کاهش نسبی روبرو شد، اما در هفته ای که گذشت رشد ۳/۶ درصدی را تجربه کرده است. با وجود این که قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰/۹ درصد کاهش معادل ۹/۹۰ دلار افت به کمتر از ۱۰۹۷ دلار رسیده است.

این در شرایطی است که قیمت طلا در ۵ روز گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و کاهش شاخص سهام این کشور با افزایش چشمگیری روبرو شده بود که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی این کشور طی ماه دسامبر نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا و در نتیجه بهای سکه در بازار داخلی داخلی داشته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!