0

انعقاد قرارداد کار سفید امضا جرم محسوب می شود

دسته بندی ها : قرارداد کار 26 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 475 بازدید

عضو اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران گفت قرارداد سفید امضا جرم محسوب می‌شود و قانون کار پیش بینی کرده است که یک نسخه از قرارداد کار هنگام انعقاد قرارداد در اختیار کارگر قرار بگیرد.

موج: «مهدی نجف‌پور» با اشاره به صدور بخشنامه جدید وزارت کار مبنی بر غیرقانونی بودن قراردادهای سفیدامضا گفت: قراردادهای سفید امضا پیش از این نیز جرم محسوب می‌شدند، اما بازرسان وزارت کار به هر دلیلی این معضل را‌‌ رها کرده بودند.

او افزود: ماده ۱۰ قانون کار می‌گوید یک نسخه از قرارداد کار باید در اختیار کارگر قرار بگیرد و وظیفه اداره کار هر منطقه است که تخلفات را به مراجع ذی صلاح گزارش کنند تا رویه قضایی جاری درباره تخلف مربوطه پیگیری شود.
نجف‌پور صدور بخشنامه جدید وزارت کار را در پیشگیری از تخلفات موثر دانست و گفت: کارگران می‌توانند در اعتراض به انعقاد قرارداد سفید امضا به وزارت کار مراجعه کنند، اما بخاطر ترس از اخراج و عدم امنیت شغلی از این کار پرهیز می‌کنند.
به گفته این فعال صنفی، شرایط نامناسب اشتغال در ایران زمینه ساز رواج قراردادهای سفید امضا شده است.

به گزارش موج، عضو اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران در پایان گفت: انعقاد قراردادهای سفید امضا سال هاست که انجام می‌شود و وزرای کار مختلف نسبت به آن بی‌توجه بودند. برخورد با این قرارداد‌ها دستور صریح قانون است و نیازی به بخشنامه ندارد.

گفتنی است مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اخیرا اعلام کرده است براساس ماده ۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، انعقاد چنین قراردادهایی که به نوعی در نتیجه توافق کارگر و کارفرما شکل می‌گیرد، تخلف است و اگر در مراجع قانونی وجود چنین قراردادهایی به اثبات برسد، با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

به گفته این مقام دولتی، در سال گذشته بیش از ۲ هزار کارفرما به دلیل ارتکاب تخلف در کارگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!