0

انعقاد 44 هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

دسته بندی ها : قرارداد آتی 1 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 435 بازدید

معاملات آتی سکه در هفته گذشته در بورس کالای ایران به 44هزار و 600 قرارداد و ارزش آن به بیش از 4 هزار و 901 میلیارد ریال رسید.

خبرگزاری صدا وسیما: بورس کالا اعلام کرد : در میان سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیشترین معاملات با 31هزار و 401 قرارداد به معاملات تحویل اسفند ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از 3هزار میلیارد و 474 میلیون ریال برسد.

سررسید دی ماه با 11هزار و 37 قرارداد و ارزش یک هزار میلیارد و 198 میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت . همچنین آبان ماه سال جاری نیز با حجم یک هزار و 197 قرارداد و به ارزش بیش 125 میلیارد ریال‌ در جایگاه سوم قرار گرفت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (‌پنجشنبه ) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 30هزار تومان به فروش رسید که کاهش 1.04 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 44هزار تومان معامل شد و افت 1.01 درصدی را در این روز تجربه کرد.
این در شرایطی است که سکه تحویل آبان سال جاری با قیمت یک میلیون و 60 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش 0.96 درصدی نسبت به روز پنجشنبه اخیر همراه شد.

همچنین سکه سررسید دی ماه با افت 0.99 درصدی با قیمت یک میلیون و 78 هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 96 تومان، کاهش 1.2 درصدی را تجربه کرد.

از سویی در بازار نقدی نیز در هفته گذشته، سکه تمام بهار آزادی در مسبر کاهشی قرار گرفت. روز پیج شنبه، سکه بیشترین کاهش قیمت روزانه از 9 اسفند 94 را تجربه کرد تا به کمترین ارزش خود از فرودین 95 برسد. در آخرین روز کاری اردیبهشت، سکه 11هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 13 هزار تومان رسید. این کمترین قیمت فلز گرانبهای داخلی در 50 روز گذشته بود و موجب شد که بازدهی ماهانه سکه به منفی 1.6درصد برسد.

سکه روز چهارشنبه در کانال یک میلیون و 20 هزار تومان قرار داشت. شروع کاهشی سکه ناشی از سقوط بهای اونس در بازارهای جهانی انتهای روز چهارشنبه و ادامه نزول آن در ساعات ابتدایی روز پنج شنبه سکه بیشترین کاهش قیمت روزانه از 9 اسفند 94 را تجربه کرد تا به کمترین ارزش خود از 10 فروردین 95 برسد. در آخرین روز کاری اردیبهشت، سکه 11هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 13هزار تومان رسید.

این کمترین قیمت فلز گرانبهای داخلی در 50 روز گذشته بود و موجب شد که بازدهی ماهانه سکه به منفی 1.6 درصد برسد.
این در حالی بود که سکه روز چهارشنبه در کانال یک میلیون و 20 هزار تومان قرار داشت.

شروع کاهشی سکه ناشی از سقوط بهای اونس در بازارهای جهانی انتهای روز چهارشنبه و ادامه نزول آن در ساعات ابتدایی روز پنج شنبه بود. در سایر روزهای هفته نیز سکه تحت تاثیر ورود اونس به محدوده هزار و 250 دلاری به افت خود ادامه داد.

البته به پایان اردیبهشت ، معامله گران ارزی در رابطه با روند قیمت دلار در خرداد ماه دو دیدگاه متفاوت دارند، تعداد زیادی از معامله گران اعتقاد دارند که دلار در سومین ماه بهار توانایی رشد قیمت بیشتر را ندارد و به روند کم نوسان کاهشی خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که برخی دیگر از معامله گران انتظار دارند که با شیوع خردادماه تقاضای جدیدی وارد بازار شد و قیمت را افزایشی کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!