0

نمایندگان تهران از شورای مرکزی نصر کشور انصراف دادند

دسته بندی ها : سازمان نظام صنفی رایانه ای 20 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 402 بازدید
سازمان نظام صنفی رایانه ای - سازمان نصر - سایبرلا

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با انتشار بیانیه ای از انصراف خود در شورای مرکزی سازمان نظام صفی رایانه ای کشور خبر دادند. نمایندگان تهران دلیل این تصمیم خود را «برائت جستن از تخلفات قانونی انجام شده» در این شورا اعلام کرده‌اند.

روز گذشته انتخاب معرفی سه کاندیدای ریاست سازمان نصر کشور به ریاست جمهوری به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد که در نهایت نظام‌الدین خوارزمی از استان فارس، حسن هاشمی از استان خراسان رضوی و فرشید بخشی‌نژاد از گیلان برای انتخاب و دریافت حکم ریاست سازمان و شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ایی کشور به رئیس جمهوری انتخاب شدند. در این انتخابات آزاد معرفی از تهران بدون حضور در انتخابات ۴ رای کسب کرد. همچنین حسن هاشمی اعلام کرد که در انتخابات روز گذشته شورای مرکزی هیچ‌کدام از نمایندگان تهران حضور نداشتند.

حالا در بیانیه‌ای که به امضای آزاد معروفی، فرهاد کرم‌زاده، علیرضا عابدی نژاد به عنوان نمایندگان نصر تهران در شورای مرکزی رسیده است، دلایل حضورر نیافتن خود را اعلام کرده‌اند. در اولین دلیل این نمایندگان با ابراز تاسف اعلام کرده‌اند که عده‌ قلیلی در شورای مرکزی با تحت کنترل گرفتن کانال‌های اطلاع‌رسانی از قبل ایجاد و برنامه‌ریزی به اشکال گوناگون در حال تفرقه‌افکنی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب مخرب، در راستای رسیدن به اهداف و منافع شخصی خود هستند. به باور نمایندگان تهران «عملکرد شورای مرکزی تحت سیطره مرامنامه‌ای موسوم به «اتحاد برای ایران دیجیتال (آباد)» قرار گرفته است که در بدعتی جدید و خطرناک تشکلاتی غیرقانونی ایجاد کرده است که نه تنها کنترل شورای مرکزی، بلکه کنترل هیات مدیره‌های استانی را نیز می‌خواهد در دست بگیرد. همچنین متولیان این امر، با پیوست کردن ضمائمی تا کنون نانوشته به مرامنامه، سعی دارند تا دیگر اعضای شورا را تحت فشار قرار داده و استقلال آنها را به گروگان بگیرند.»

از سوی دیگر نمایندگان تهران به عدم رعایت آئین‌نامه‌ها و مقررات و همچنین ایجاد بدعت‌هایی در راستای منافع گروهی خاص اشاره کرده و نوشته است: «عدم برگزاری انتخابات هیات رئیسه و کاندیداهای ریاست سازمان در زمان تعیین شده (تخلف قانونی و صریح از ماده ۶۶ اساسنامه) و تلاش برای تغییر شیوه‌های برگزاری انتخابات کاندیداهای ریاست نمونه‌هایی از این موارد هستند.»

نمایندگان تهران در شورای مرکزی در پایان یادآور شده‌اند که هیچ ساختار و تشکیلاتی نمی‌تواند استقلال شورا و هیات مدیره‌های استانی را مصادره کند و متولیان اقدامات اشاره شده باید پاسخگوی اعضای صنف برای عملکرد خود و اثرات نامطلوب آن بر روند فعالیت سازمان و همچنین فضای کسب‌وکار باشند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!