0

انتقام‌جویی از پسر عمو انگیزه مجرم اینترنتی

رئیس پلیس فتای اردبیل گفت: جوان اینترنتی که با انگیزه انتقام‌جویی و تسویه حساب شخصی از پسر عموی خود اقدام به ایجاد صفحه جعلی به نام او در شبکه اجتماعی بیتاک کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ ‌حافظ شریفی‌ اظهار کرد: به دنبال مراجعه حضوری شهروند اردبیلی به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب با این مضون که فرد یا افرادی با ایجاد صفحه‌ای جعلی به نام وی و درج شماره تلفن همراهش در شبکه اجتماعی بیتاک موجبات مزاحمت اینترنتی را فراهم کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شاکی هیچ‌گونه مستندات اینترنتی مرتبط با موضوع پرونده ارائه نداده و تنها سرنخ شماره تلفن افرادی بود که با رویت صفحه جعلی با شاکی تماس گرفته بودند، افزود: کارآگاهان پلیس فتا با انجام بررسی‌های جامع و مهندسی اجتماعی توانستند متهم که پسر عموی شاکی بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با اشاره به انجام کار بازجویی از مجرم اینترنتی تصریح‌کرد: این مجرم با مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به سخن گشوده و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی در فضای مجازی انگیزه خود را انتقام‌جویی و تسویه حساب شخصی اعلام کرد.

سرهنگ شریفی در خاتمه از تحویل متهم به مقام قضایی خبر داد و گفت: هرگونه فعالیت غیر قانونی در فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا رصد و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!