0

دستگیری عامل انتشار تصاویر مستهجن با سیم کارت دیگران

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگزاری و نشر تصاویر و فیلم‌های مبتذل می‌نمود خبر داد .

به گزارش پلیس فتا، سرگرد مرتضی ابوطالبی گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی و نرم افزارهای پیام رسان اجتماعی کانالی با محتوای مستهجن شناسایی شد که مدیر این کانال با 122 هزار عضو اقدام به انتشار تصاویر‌، فیلم و متن‌های مبتذل می‌نمود.

وی در تشریح جریان پرونده افزود: با توجه به حساسیت موضوع جهت شناسایی گرداننده یا گردانندگان این کانال موضوع در دستور کار مامورین این پلیس قرار گرفت و کارشناسان این پلیس با استفاده از روش‌های مهندسی اقدام به برقراری ارتباط با مدیر کانال نمودند که متاسفانه در مرحله اول موفق به کسب اطلاعات لازم نشدند. با تلاش‌های شبانه روزی فردی به هویت رضا ن شناسایی و با دستور قاضی پرونده نامبرده دستگیر و به این پلیس دلالت گردید و پیرامون موضوع با وی صحبت شد که اعلام نمود، بنده کارگر ساده می‌باشم و سواد من فقط در حد خواندن و نوشتن است و سواد اینترنتی و خرید شارژ و … را ندارم و تا الان نیز برای اقدامات بانکی متصل نشده‌ام.

سرگرد ابوطالبی ادامه داد: علی‌رغم هشدار‌های پیاپی پلیس مبنی بر بالا بردن آگاهی در مورد استفاده از تلفن همراه و رمز نگاری گوشی‌های شخصی بعضا کاربران با سهل انگاری‌های مرسوم اعم از رهایی گوشی بدون رمز نگاری یا در اختیار قرار دادن دیگران با نسبت‌های دوستانه و همکار که منجر به سوءاستفاده از ناحیه آنها شده است‌. که متاسفانه آقای رضا ن با شواهد موجود و اعترافات خود وی از جمله اینگونه افراد می‌باشد که با سهل انگاری و عدم توجه گرفتار موضوع پرونده مربوطه شده است .

وی در ادامه گفت: در پی بررسی‌های بیشتر و اقدامات پلیسی متهم اصلی به هویت مهدی ز شناسایی و با کسب دستور مقام قضایی به آدرس مورد نظر مراجعه و متهم به همراه کلیه ادله و مستندات جرم دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد. لذا پیرامون کانال مورد نظر و دسترسی غیر مجاز به حساب آقای رضا ن از متهم بازجویی که نامبرده بزه انتسابی را انکار نمود. با بررسی پرونده و تلفن‌های همراه متهم به همراه کیس خانگی وی مشخص شد که متهم پرونده چند کانال دیگر با مطالب مستهجن و عضویت قابل توجهی داشته است و به چند حساب دیگر نیز دسترسی داشته است.

سرگرد ابوطالبی گفت: با توجه به مستندات به دست آمده متهم لب به اعتراف گشود و اعلام نمود، کانال‌ها را برای کسب درآمد و تبلیغات خود راه‌اندازی نموده‌ام و در مورد حساب‌ها بنده به سه حساب از کارگران پدرم دسترسی داشتم که خودم رمز دوم برای آنها فعال نمودم و بعضی اوقات و فقط برای شارژ تلفن همراهم از این حساب ها پول برداشت می‌کردم.

رییس پلیس فتا استان یزد به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد‌: بر‌اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر و توزیع کند، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. بنابراین بر اساس این ماده قانونی، هیچ‌کس نمی‌تواند عکس مستهجنی از خود یا دیگران ولو این‌که ایرانی نباشند، منتشر کند و اگر چنین کاری انجام دهد، مجازات خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!