0

دستگیری شکارچی تصاویر دختران جوان در فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 410 بازدید

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: شخصی که با سوء استفاده از تصاویر خصوصی دختران جوان اقدام به ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ‌ علی اعتمادی‌ در این باره اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت اقدامات اولیه توسط کارشناسان این پلیس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات و ادله‌های جمع آوری گردیده مشخص گردید متهم یا متهمین با هویت ناشناس و با استفاده از ترفند و شگردهای خاص اقدام به برقراری ارتباط با شاکیه نموده و در نهایت اقدام به سرقت هویت و تصاویر خصوصی وی نموده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: طی پیگیری‌های به عمل آمده مشخص گردید متهم با مطالب و اطلاعات سرقتی اقدام به ایجاد پروفایل جعلی در یکی از شبکه‌های پیام رسان نموده است و با درج مطالب غیر اخلاقی سعی در افزایش بازدید از پروفایل مزبور را می‌نمود.

رئیس پلیس فتا استان خرسان شمالی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و ادله‌های جمع آوری گردیده متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ اعتمادی با اشاره به اینکه متهم با مواجهه شدن با مستندات جمع آوری شده صراحتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد، افزود: در این راستا پرونده متشکله به همراه متهم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد تحویل شد.

رئیس پلیس فتا استان خرسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه امروزه شاهد افزایش پرونده‌های هتک حیثیت در محاکم قضائی هستیم، گفت: پرونده‌هایی که در پی غفلت کاربر و عدم توجه به توصیه‌ها به وجود آمده است و به راحتی نه تنها آبروی کاربر بلکه آبروی خانواده وی از سوی یک مجرم سایبری به حراج گذاشته شده است و چه زندگی‌هایی نیز در این میان از بین رفته و منجر به طلاق شده است.

وی به کاربران توصیه کرد: به اشتراک گذاشتن عکس‌های خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی موبایلی به منزله اینست که کاربر آلبوم خانوادگی خود را در اختیار افراد غریبه قرار دهید. هیچگاه عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید و در فضای سایبر در اختیار دیگران قرار ندهید.

سرهنگ اعتمادی تاکید کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته باشید، کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان خرسان شمالی یادآور شد: سودجویان با سوءاستفاده از عکس‌های برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، به زبا عکس این افراد اقدام می‌کنند و از این طریق اقدام به تهدید و هتک حیثیت می نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!