0

دستگیری فرد انتشار دهنده تصاویر خصوصی در یکی از شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کرد‌، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌محسن محمودی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی با هویت معلوم مبنی بر اینکه فردی اقدام به ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی نموده و با این کار باعث آبروریزی و هتک حیثیتش شده است‌، موضوع بلافاصله جهت پیگیری در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا با بهره گیری از شگردهای خاص فنی و تخصصی پلیسی و ‌بررسی سوابق و مستندات موجود کارآگاهان پلیس فتا هویت فرد‌ ایجاد کننده پروفایل شبکه اجتماعی شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی، متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگام تحقیق از متهم معلوم شد که وی سابقه اعتیاد به مواد مخدر را داشته و از خویشاوندان شاکیه است، که در ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی بوده و با مشاهده ادله و مستندات مربوطه، به عمل خود اعتراف و عنوان نمود که در پی بروز اختلاف خانوادگی و از روی غرض‌ورزی اقدام به نشر مطالب و عکس‌های خصوصی و خانوادگی در آن شبکه اجتماعی نموده است که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه انتشار مطالب و تصاویر شخصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی یکی از چالش‌های این فضا خواند و گفت: رعایت اخلاق همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و در حوزه‌ اخلاق فضای مجازی، مفاهیمی همچون حریم خصوصی، مالکیت، امنیت و جرائم سایبری اهمیت بسزایی دارد و کاربران نباید این فضا را به جهت عقده گشایی و تسویه حساب‌های شخصی آلوده نمایند و رویکرد اخلاق مدارانه نیز در این فضا رعایت نمایند و به یاد داشته باشیم افرادی که باعث بر هم زدن نظم و امنیت فضای مجازی می‌شود تخلف محسوب شده و طبق قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!